اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 34522
سه شنبه - 1 مهر 1399 - 18:02

افزایش آمار بیماران اورژانسی مشکوک به کرونا در تبریز

آمار بیماران اورژانسی مشکوک به کرونا در تبریز افزایش یافت.

افزایش آمار بیماران اورژانسی مشکوک به کرونا در تبریز

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: آمار اعزام کارشناسان این مرکز در تبریز برای امدادرسانی به بیماران با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا افزایش یافته است.

دکتر فرزاد رحمانی افزود: کارشناسان اورژانس از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۲ ظهر امروز ۲۰ نفر مشکوک به کرونا را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه حال تعدادی از این بیماران وخیم اعلام شده است.

رحمانی اظهار کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی و شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و خانواده خود را رقم می زنند.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا