به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر از تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونایی این بیمارستان خبر داد، گفت: کادر درمان بیمارستان باقرالعلوم اهر در جدال ۷ ماهه با کرونا خسته شده‌اند.

شهرستان اهر به عنوان یکی از شهرهای بزرگ شمال شرق آذربایجان شرقی و ارسباران، از ابتدای شیوع کرونا با وضعیت قرمز دست و پنجه نرم می کند ولی در روزهای اخیر با موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا، تعداد مبتلایان و بستری ها بیش از گذشته شده است.

از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهرهای مختلف ارسباران، بخشی از نیازهای درمانی مردم این منطقه هم علاوه بر مردم شهرستان اهر به بیمارستان های این شهر مراجعه می کنند و باعث تکمیل ظرفیت های درمانی این شهرستان شده است.

اما آمار کرونایی های جدید هم مزید بر علت شد و اکنون ظرفیت بیمارستانی بیماران کرونا در حال تکمیل است و در صورتی که مردم از تجمعات خودداری نکرده و استفاده از ماسک را در اولویت قرار ندهند، انفجار کرونایی را در این شهرستان شاهد خواهیم بود. این در حالی است که بسیاری از مبتلایان نیز هم اکنون در قرنطینه خانگی بسر می برند که تعدادشان به چند برابر بستری ها می رسد.

مجموع مبتلایان اهر در طول یک‌روز به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است/ زنگ خطر بروز فاجعه را در شهرستان اهر

محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه افزایش یک‌باره بیماران کروناییِ نیازمند به بستری، طی هفته‌ گذشته و جاری؛ زنگ خطر بروز فاجعه را در شهرستان اهر به صدا درمی‌آورد، گفت: از مردم اهر تقاضا داریم در این شرایط حساس، مجموعه سیستم بهداشت و درمان شهرستان اهر را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری مردم؛ احتمال این‌که در هفته‌های آینده مدیریت بیمارستان باقرالعلوم اهر با توجه به افزایش روزافزون مراجعات از دست‌مان خارج شود، بسیار بالاست، ابراز داشت: البته طی چند روز گذشته رکورد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی شکسته شده است و این بحران شامل بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر تصریح کرد: متأسفانه یک هفته‌ای است که با افزایش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر روبرو هستیم و از وضعیت بحرانی‌تر پیش‌رو نگرانیم.

میرزاپور با اشاره به اینکه در طی روزهای گذشته شاهد این بودیم که نتیجه ۸۰ درصد تست‌های PCR کرونا انجام شده در اهر مثبت بوده است خاطرنشان کرد: با احتساب سی‌تی‌اسکن مثبت که عمدتاً نشان‌گر ابتلای فرد به کروناست، مجموع مبتلایان تنها در اهر آن هم در طول یک‌روز به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونایی بیمارستان باقر العلوم اهر

مسعود تربتی، رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر هم در گفت‌وگویی، با ذکر این‌که روزانه به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری می‌شوند، گفت: با توجه به افزایش مراجعات بیماران بدحال کرونایی، ظرفیت بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم اهر مجدداً تکمیل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش‌های داخلی ۱ و ۲ و جراحی بیمارستان باقرالعلوم اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود، تقریباً تکمیل شده است و در صورت تداوم روند فعلی؛ بیمارستان جوابگو نخواهد بود.

تربتی خاطرنشان کرد: با گذشت ۷ ماه از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر؛ کادر درمان بیمارستان باقرالعلوم اهر خسته و فرسوده شده‌اند و با توجه پیش‌رو بودن فصل پائیز و زمستان و شیوع آنفولانزا؛ مبارزه هم‌زمان با کرونا و آنفولانزا تقریباً غیرممکن خواهد بود، لذا از مردم تقاضا داریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌ها؛ کادر درمان را در مقابله با کرونا همراهی کنند.

وی با اشاره به توسعه بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر اظهار داشت: با توجه به نیازمندی و توسعه بخش‌های بیمارستانی، با حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخش جدید دیالیز در بیمارستان باقرالعلوم اهر ایجاد می‌شود.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: در راستای توسعه بخش دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر؛ با اختصاص ۱۰ دستگاه دیالیز که اعتبار آن نزدیک به ۳ میلیارد تومان است، مجموع تخت‌های بستری در این بخش به ۲۱ تخت افزایش می‌یابد.

وی در ادامه از توسعه برخی از بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و گفت: البته تعدادی از دستگاه‌های دیالیز بیمارستان اهر به دلیل فرسودگی بایستی تعویض و جایگزین شوند و سه دستگاه دیالیز را نگه می‌داریم و از طرفی ۵ دستگاه دیالیز جدید نیز علاوه بر این‌ها؛ به بیمارستان باقرالعلوم اهر اختصاص خواهد یافت.

تربتی بابیان این‌که پست سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و بخش نوزادان در بیمارستان باقرالعلوم اهر ایجاد می‌شود، ابراز داشت: به دنبال توسعه بخش‌هایی از بیمارستان اهر هستیم.

منبع: تسنیم