به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه برای بهبود اوضاع کشور و کاهش تخلفات، باید یک دولت کارآمد روی کار بیاید گفت: در این دولت با عوض شدن حتی ۱۷ وزیر هم مشکلات حل نمی شود، چون تصمیم گیرنده شخص رئیس جمهور و افراد پشت پرده دولت هستند.

اللهوردی دهقان در جلسه مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی، با انتقاد از اینکه در حال حاضر مشکلات کشور ما دولت ماست، اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب مردم است و مجلس هم منتخب مردم است که برکناری رئیس جمهور را بررسی کردیم و در نهایت به دلیل هزینه بالای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از این مورد منصرف شدیم.
وی با انتقاد از اینکه مجلس در این شرایط خلع سلاح است، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور هم کم اثر است ولی هنوز در دستور کار مجلس قرار دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عدم اجرای قانون از سوی دولت را مورد انتقاد قرار داد و افزود: قانون پرداخت یک درصد فروش معادن را دولت نمی دهد و ۱۵ درصد حقوق دولتی را هم پرداخت نمی‌کند.
نماینده مردم ورزقان با تاکید بر اینکه مجلس با استفاده از ابزار نظارتی این کار را پیگیری می کند اضافه کرد: آخرین مرحله نظارت، استیضاح و برکناری است و رئیس جمهور چپ یا راست باشد، با خود محوری قانون را اجرا نمی کند، ضمن اینکه چند ماه است مهمترین وزارتخانه دولت در حوزه معادن و جهش تولید ماه‌هاست که بدون وزیر اداره می‌شود و استفاده از ابزار استیضاح و سوال در این حوزه غیرممکن شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید سیستم را اصلاح کنیم و مانع اقدامات خلاف قانون در دولت شویم، گفت: دولت باید مجری و مجلس باید ناظر باشد و با اصلاح سیستم به راحتی مانع تخلف دولت شویم.
دهقان با بیان اینکه برای بهبود اوضاع کشور و کاهش تخلفات، باید یک دولت کارآمد روی کار بیاید، افزود: در این دولت با عوض شدن حتی ۱۷ وزیر هم مشکلات حل نمی شود، چون تصمیم گیرنده شخص رئیس جمهور و افراد پشت پرده دولت هستند.
وی ایجاد بحران‌های مختلف از جمله بحران ارز و بنزین و… را یادآور شد و افزود: در این دولت، شش ماه است برای معرفی یک وزیر صمت به دلایل واهی تعلل کرده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ایران را رتبه اول دارنده منابع هیدروکربنی دنیا دانست و گفت: باید از این ظرفیت بزرگ خدادادی استفاده کنیم و ساده ترین راه آن، عدم خام فروشی و میدان دادن به خود مردم و بسیج و بخش خصوصی است تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، اقتصاد به دست مردم اداره شود.
وی با بیان اینکه ۱.۶ میلیارد تن ذخایر مس در استان داریم، خاطرنشان کرد: با قیمت امروز دلار و قیمت جهانی مس، اکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار مس فقط در معدن مس سونگون در زیر خاک داریم که باید با استخراج و فرآوری آن و ایجاد صنایع پایین دستی، به تولید، اشتغال و اقتصاد استان و کشور کمک کنیم.

منبع: تسنیم