به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین زاده، روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا افزود: وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، نانوایی ها باید از اخذ پول نقد خودداری کنند، اظهار داشت: واحدهای صنفی مشمول رعایت دستورالعمل های بهداشتی ملزم به استفاده از ماسک، دستکش بهداشتی و محلول های ضدعفونی در محل فعالیت خود هستند.

برخی از واحدهای صنفی مانند نانوایی ها و جایگاه ها سوخت مشمول رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند و باید این دستورالعمل ها در این واحدها اجرا شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه سوخت در جایگاه نیز باید از طریق کارتخوان انجام شود، گفت: مسوولیت سوخت گیری در جایگاه های سوخت بر عهده متصدیان جایگاه است.

امین زاده، ادامه داد: تیم مشترکی از بازرسان این سازمان، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی میزان رعایت موازین بهداشتی در واحدهای صنفی مشمول رعایت دستورالعمل های بهداشتی را رصد و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می کنند.

در آذربایجان شرقی ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۱۳۵ هزار واحد از این تعداد دارای مجوز است و از این تعداد ۶۰ هزار واحد صنفی با جواز کسب در قالب ۷۴ اتحادیه در شهر تبریز فعالیت دارند.

منبع: ایرنا