به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا فعلا وصول نشده است، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از وزارت بهداشت، احتمالا در طول هفته‌ی جاری واکسن به دستمان می‌رسد.

عباسعلی درستی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: دستورالعمل واکسن از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و اولویت‌ها در آن ذکر شده است. هر تعداد واکسن آنفلوانزا که به دست ما برسد، بر اساس اولویت‌های ذکر شده در دستورالعمل تزریق یا توزیع می‌شود، به عنوان مثال اگر در این دستورالعمل اولویت با بیماران مبتلا با دیابت و بیماران مبتلا به پرفشاری خون باشد، واکسن در ابتدا برای این افراد تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته، بخشی از واکسن‌ها توسط سیستم بهداشتی و برای گروه هدف شامل کادر بهداشت و درمان، زنان باردار و … به صورت رایگان در مراکز بهداشت، تزریق می‌شود.

درستی ادامه داد: بخشی از واکسن‌ها هم در داروخانه‌های خصوصی در اختیار بیمارانی با ضعف ایمنی و یا دارای بیماری مزمن، قرار داده می‌شود.

وی گفت: کد ملی و مشخصات این افراد در سامانه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده است، وارد می‌شود و سپس سیستم بر اساس دستورالعمل مشخص می‌کند که این فرد شامل دریافت واکسن است.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، متذکر شد: پوکه‌های واکسن بعد از تزریق باید به داروخانه تحویل داده شوند و تحویل و تزریق در سیستم ثبت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در مورد کسانی که از طریق سیستم بهداشتی واکسن دریافت خواهند کرد، با این افراد تماس گرفته شده و برای حضورشان و انجام تزریق واکسن، وقت داده می‌شود.

وی متذکر شد: واکسن‌ها مانند سال‌های گذشته، هلندی، فرانسوی و کره‌ای هستند، اما در مورد قیمت چون هنوز وصول نشده است، نمی‌توان نظری داد.

منبع: ایسنا