به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان گفت: آذربایجان شرقی همواره از کانون های مهم تمدنی ایران زمین بوده و این روند به خصوص در تاریخ معاصر نیز به اشکال مختلف ادامه داشته است، تاریخ معاصر کشورمان پیوندی جدانشدنی با نام مشروطه دارد و هرگاه نام مشروطه می آید، بدون تردید اولین نامی که به ذهن می رسد نام تبریز، سردار و سالار ملی، ایستادگی آذربایجان و احیای مشروطه خواهی و قانون گرایی است.

وی افزود: خاطره قیام حماسه ساز ٢٩ بهمن مردم تبریز و آذربایجان هم از دیگر نقاط درخشان تاریخ معاصر ایران و نشانگر نقش بی بدیل این مردمان در ساختن آینده است و رسانه ها و نگارندگان این دیار، در جایگاه مجرای صدیق آگاهی بخشی، تنویر افکار عمومی و زمینه ساز انتقال دانسته های مختلف، همواره نقشی ارزشمند در تحقق خواسته های عمومی داشته اند و از این رو بسیاری از آنها نیز جان در راه قلم و کلمات گذاشته و در حافظه ی ابدی رادمردی ماندگار شده اند.

جبارزاده گفت: تاریخ گواهی می دهد آذربایجان، در این عرصه نیز نقش پیشرویی در راه اندازی و توسعه فعالیت های مطبوعاتی در ٢٠٠ سال اخیر ایفا نموده است، به طوری که دومین روزنامه ایران به نام وقایع اتفاقیه با تلاش های بی شائبه ی میرزاجبار تذکره چی، از بزرگان و معاریف آذربایجان، قدم به عالم مطبوعات گذاشته و در زمان خود منشا حرکت بسیاری بوده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خطه آذربایجان، افتخار بنیانگذاری مطبوعات محلی در ایران اسلامی را نیز در میان افتخارات بسیارش به همراه دارد و به حق، فعالان مطبوعاتی این دیار، مبتکر و مبدع اقدامات تازه بسیاری در حوزه ی رسانه ای کشورمان بوده اند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: رسانه های با گستره ی فعالیت محلی آذربایجان شرقی و نمایندگان رسانه های سراسری در نقاط مختلف استان، همواره در تلاش برای گسترش اندیشه، آگاهی و برقراری ارتباط سالم، سازنده و مبتنی بر اخلاق حرفه ای با مخاطبان بوده اند.

وی گفت: این ارتباط متقابل و تلاش دو طرفه از سوی فعالان رسانه ای استان و مسوولان همواره برقرار بوده و از این رهگذر شاهد ثمرات بسیاری برای هر دو طرف بوده ایم. هر چند دوره ٣٨ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای فرهنگی استان آکنده از برگ های زرین بر دفتر توسعه رسانه ای آذربایجان شرقی است. اما مایه خرسندی است که این روند در دولت تدبیر و امید رونقی چند برابر یافته است و علاوه بر توسعه کیفی و محتوایی در بخش کمی هم شاهد توسعه گسترده هستیم و بنا بر آمار ارائه شده تعداد رسانه های استان در زمان حاضر ٣١٠ عنوان می باشد. آماری که در نوع خود قابل تحسین است.

جبارزاده افزود: در تبیین چرایی این وضعیت امیدبخش می توان گفت که دولت تدبیر و امید به نقش رسانه ها به عنوان عامل و زمینه ساز توسعه همه جانبه باور دارد و رشد کمی و کیفی رسانه های استان نیز گواه روشنی بر این مطلب است و در واقع دولت تدبیر و امید، معتقد به فضای باز رسانه ای است و هر گونه نقد سازنده و حرفه ای همراه با ارایه رویکردهای حل مشکلات را نه تنها منافی سیاست های خود نمی داند، بلکه از این نوع رفتار حرفه ای مبتنی بر مسوولیت اجتماعی و شرعی رسانه ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای دولت و ملت استقبال می کند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس نیز مدیریت ارشد استان در همه نشست های رسانه ای و غیررسانه ای برای شنیدن نقد حرفه ای و سازنده فعالان رسانه ای، اعلام آمادگی کرده و از این همراهی برای توسعه استان و رفع مشکلات بهره برده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در چنین شرایطی، برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری آذربایجان شرقی می تواند محمل خوبی برای سنجش کیفیت رسانه ها و توانمندی  های فعالان آن باشد و این اقدام از منظر فراهم کردن میدانی برای رقابت سالم میان فعالان این حوزه تاثیرگذار بر افکار عمومی و شناخت نقاط قوت و ضعف آنان نیز حائز اهمیت است.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری آذربایجان شرقی گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان انتظار می رود ضمن توجه به جنبه های آموزشی این اقدام، برای تداوم این سنت حسنه، آن ر در برنامه های تقویمی سالهای اتی خود بگنجاند تا فعالان رسانه ای استان فرصت مناسب برای برنامه ریزی جهت حضور هرچه قوی تر در این رویداد رقابتی، آموزشی را داشته باشند.