به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بعد از پایان کارگاه‌های سه روزه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که به صورت آنلاین در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هیات داوران این جشنواره برگزیدگان را معرفی کردند که نام دو تن از هنرمندان آذربایجان‌شرقی در میان برگزیدگان به چشم می‌خورد.

سینا گله‌داری در رشته طراحی و علی شهسواری در رشته عکاسی عنوان برتر بیست و هفتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور را به خود اختصاص دادند.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که امسال برای اولین بار به لحاظ ساختاری در تهران و به صورت آنلاین برگزار شد، به ایستگاه پایانی رسید.

هیأت داوران این جشنواره با انتشار یک بیانیه برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند. در بیانیه هیأت داوران آمده است:

“چراغ بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، این بار نه در استانی خاص که در بسیاری از شهرهای ایران روشن بود. از ۲۳ تا ۲۷ شهریور امسال، جوانان ایران از صبح تا نیمه‌های شب مشغول خلق اثر هنری بودند تا امسال علیرغم ظلمت کرونا، مشعل این قدیمی ترین آوردگاه هنری روشن بماند. جشنواره بیست و هفتم در حالی به پایان رسید که بخاطر شرایط خاص زمانه برگزار شدن آن درست در نقطه مقابل سلامتی شرکت کنندگان قرار گرفته بود. جوانان، این بار با چشم پوشی از حضور در کنار همدیگر که از ارکان مهم این جشنواره است و با حفظ بیشترین فاصله اجتماعی مانع از توقف این واقعه مهم هنری شدند. در چنین شرایطی نام بردن از برندگان این جشنواره، تنها کاستن از اهمیت آن و تقلیل آن به یک مسابقه صرف است.

هیئت داوران بر این باورند، تمامی راه یافتگان به جشنواره در حکم برندگان واقعی آن هستند که در مقابل این خاکستر مرگ کوتاه نیامدند و از طریق فضای مجازی عشق و ایمان خود را به این جشنواره و استادان خود نشان دادند تا ثابت کنند که می‌توان از دل سیاهی شب نور سفید بیرون کشید. نور سفیدی که این بار در شکل یک ماسک می‌درخشید”.

منبع: ایسنا