به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان ‌شرقی در آیین افتتاح نخستین مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر که به مناسبت هفته‌ی گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: بهره ‌برداری از مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر برای نخستین‌بار اتفاق مبارکی در حوزه گردشگری استان است، به طوری که توسعه زیرساخت‌های گردشگری را بر خود وظیفه می‌دانیم و از طرفی برای هر طرحی که مجوز داده‌ایم در کنار سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها می‌ایستیم.

علیرضا بایرام زاده افزود: در ۶ طرح گردشگری کشاورزی شهرستان اهر که برای نخستین ‌بار در آذربایجان شرقی مورد بهره ‌برداری قرار گرفته، بالغ ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌ که مسیر اهر-مشگین‌شهر را به عنوان مسیر گردشگری به رسمیت می‌شناسیم؛ ادامه داد: وقتی مسیری به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می‌شود، دیگر مجوزی برای ایجاد واحدهایی همچون ماسه‌شویی و یا غیره را نمی‌دهیم.

بایرام‌زاده در پایان تصریح کرد: پروژه‌هایی همچون گردشگری از قبیل باغ رستوران‌ها و سایر مراکز تفریحی شهرستان اهر به سمت مسیر گردشگری اهر – مشگین‌شهر سوق می‌دهیم؛ یقین بدانید به پروژه‌های گردشگری این مسیر رفته‌رفته اضافه می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر همچنین در آیین افتتاح نخستین مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر با اشاره به پروژه‌های گردشگری درحال احداث شهرستان اهر اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی زیرساخت‌های خوبی را در پارک جنگلی فندقلوی اهر ایجاد کرده است.

رسول خدابخش افزود: معتقدیم بایستی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستانی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم و در این راستا از سرمایه‌گذاران با جدیت حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هفته‌ی گذشته زیپ‌لاین پارک جنگلی فندقلوی اهر را به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی کلنگ‌زنی کردیم که طبق برنامه زمان‌بندی سرمایه‌گذار، زیپ‌لاین پارک جنگلی فندقلو از ابتدای سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

فرماندار اهر ابراز داشت: تاکید ما بر توسعه و تقویت‌های زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر است و در این راستا سعی کرده‌ایم تا طرح‌ها و پروژه‌هایی که می‌تواند در حوزه گردشگری، اشتغال، رفاه و معیشت مردم و گردشگران باشد را فعال‌سازی کنیم.

خدابخش با بیان اینکه نخستین مجتمع آب‌درمانی شهرستان اهر به نام یئل‌سوئی که در حال احداث است و مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می‌کند، گفت: این پروژه در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر احداث می‌شود.

وی همچنین یادآورشد: بارها گفته‌ام و می‌گویم؛ شعار و سخنرانی باعث توسعه و پیشرفت نمی‌شود بلکه باید به جای حرف؛ عمل کنیم، اگر می‌خواهیم از سرمایه‌گذاری حمایت کنیم بایستی به جای شعار در عمل ثابت کنیم که حمایت می‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با تاکید بر این‌که اگر می‌خواهیم شهرستان اهر در ریل توسعه قرار گیرد، لازم است تا عمل‌گرا باشیم تا اینکه صرفاً همه چیز را به شعار و سخنرانی ختم کنیم؛ تصریح کرد: شهرستان اهر در حوزه گردشگری زمانی در ریل توسعه قرار می‌گیرد که پروژه‌های زیرساختی اجرا شود.

رسول خدابخش در پایان خاطرنشان کرد: از زمانی که تصمیم گرفتیم تا مراکز گردشگری کشاورزی را برای نخستین‌بار در سطح آذربایجان شرقی در شهرستان اهر ایجاد کنیم سه هفته‌ای می‌شود و در عرض سه هفته چون عمل کردیم به نتایج مثبتی نیز دست یافتیم.

۶ واحد گردشگری کشاورزی شامل محمودپور به مساحت ۵۰ هکتاری، فاطمه گل‌ ریحان به مساحت ۸ هکتار، قادر زکاوت، جعفر بارگاهی، اکبر حسین ‌زاده و سلیمان عبدالزاده شامل پرورش ماهی، گاوداری، زنبورداری، گلخانه، باغات میوه با سرمایه ‌گذاری بالغ ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریالی برای اولین‌ بار در آذربایجان ‌شرقی به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان اهر به بهره‌ برداری رسید.