اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 35127
جمعه - 11 مهر 1399 - 18:52
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

رشد ۴۶ درصدی پرونده های تخلفاتی اصناف در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و بازرسی، از رشد۸۷ درصدی بازرسی ها و ۴۶ درصدی پرونده های تخلفاتی متشکله در استان خبر داد.

رشد ۴۶ درصدی پرونده های تخلفاتی اصناف در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار با بیان اینکه افزایش قیمت ها در برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه خریداری شده از بورس به دلیل نوسانات و افزایش قیمت جهانی بویژه مواد فلزی و محصولات پتروشیمی است اظهار داشت: در نیمه نخست امسال  ۱۱۶ هزار و ۸۴۷ فقره بازرسی با میزان پرونده تخلفاتی به تعداد۵ هزار ۴۴۶ فقره انجام گرفته و این امر نمودی از افزایش و تداوم نظارت و بازرسی ها در استان است.

وی ضمن اشاره به رشد ۵۴ درصدی گشت های مشترک بازرسی نسبت به سال گذشته، گفت: از طریق مشارکت و همراهی سایر دستگاه های متولی اعم از معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و اتحادیه های صنفی گشت های مشترک نظارت و بازرسی متعددی در استان با جدیت انجام شده است.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجموع گشت های مشترک در سال جاری را ۱۲ هزار و ۸۷۰ فقره برشمرد و از رشد ۶۹ درصدی پرونده های تخلفاتی تشکیل شده در روند فعالیت های نظارتی مشترک خبر داد.
وی حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیمایی برای برخی کالاها و افزایش هزینه های تولید از جمله مواد اولیه و سایر شاخص های تولید را عامل افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی دانست و گفت: سازمان صمت استان و معاونت نظارت بازرسی از طریق سامانه های متعدد نظارتی به صورت مستمر به رصد و پایش اطلاعات بویژه در زمینه کالاهای اساسی می پردازد.

منبع: فارس