به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) ، حسین بگلری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و اداره پست به منظور برگزاری «شورعاطفه‌ها و همبازی – هدیه‌ای برای بچه‌های ایران» در قالب ایران همدل ۲ اظهار داشت: مفاد اصلی تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و اداره پست این است که هر دو این ادارات برای تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت همکاری می‌کنند

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر افزود: اداره پست اهر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تحویل اقلام به کمیته امداد؛ در راستای تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت شامل کتاب، لوازم‌التحریر، اسباب‌بازی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان بگذاریم.

وی بابیان این‌که در ایام تعطیلی مدارس، دانش‌آموزانی هستند که هیچ‌گونه دسترسی به گوشی یا تبلت جهت پیگیری تحصیل ندارند، گفت: تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت اولویت اول تفاهم‌نامه همکاری بین اداره پست و کمیته امداد اهر است، از این‌رو با هم‌افزایی بین اداره پست، خیرین و … در جهت اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت می‌کنیم.

بگلری اضافه کرد: در راستای تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد، از ظرفیت پست بانک‌ها و دفاتر پیشخوان و خیرین نیز استفاده می‌کنیم و از طرفی یک پایگاه ثابت در میدان یادبود راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد هستند؟ گفت: در حال حاضر ۸۵۳ دانش‌آموز بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد اهر هستند که از این تعداد ۹۸ دانش‌آموز برای پیگیری و ادامه تحصیل در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، هیچ‌گونه دسترسی به تبلت و برنامه‌ی شاد ندارند این در حالی است که خانواده‌های این دانش‌آموزان توان دریافت وام جهت خرید گوشی یا تبلت را ندارند و می‌توان گفت از نظر مالی ناتوان هستند.

وی تصریح کرد: برای برخی از دانش‌آموزان مشکل نبود تبلت با پرداخت وام یا مساعدت خیرین و یا استفاده از تلفن همراه والدین مرتفع شده؛ ولی ۹۸ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هنوز این امکان را نداشته‌اند تا در تعطیلی مدارس به تحصیل در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

بگلری با تاکید بر این‌که عمدتاً والدین این ۹۸ دانش‌آموز دچار بیماری بوده یا زمین‌گیر هستند و از طرفی غیر از کمک‌های کمیته امداد؛ هیچ‌گونه منبع درآمدی ندارند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد اهر پیشاپیش سفارش خرید ۵۰ تبلت را داده است و در صورت مساعدت و همکاری مردم بزرگوار و خیرین اهری انتظار داریم تا مجدداً در این امر خداپسندانه کمیته امداد و اداره پست را همراهی کنند.