به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین از بخش هایی از مرز بین «ایران و آذربایجان» و «ایران و ارمنستان» که در مناقشه قره باغ مورد اصابت راکت‌های طرفین بودند، بازدید کردند.

در این بازدید که پیش از ظهر امروز انجام گرفت، از تعدادی از روستاهای مرزی که منازل مسکونی آنها بر اثر اصابت راکت یا خمپاره آسیب جدی دیده بودند هم بازدید به عمل آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی پس از بازدید از برخی از منازل مسکونی روستایی آسیب‌دیده از خمپاره و راکت‌های با انتقاد از طرفین درگیری و مناقشه قره باغ به دلیل آسیب زدن به امنیت مرزی ایران و منازل مردم ساکن در این مناطق، تصریح کردند: طی جلسه آینده کمیسیون این موضوع با اولویت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اقدامات و تصمیمات لازم برای پیشگیری از تداوم این آسیب ها اتخاذ شود.

این هیئت با سرپرستی شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون و سیدعلی آقازاده رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مناطق مرزی شمال آذربایجان شرقی در شهرستان خداآفرین و رود مرزی ارس بازدیدهای خود را انجام داد و نتایج این سفر را به رئیس مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهند داد تا در مورد تمهیدات لازم برای خطوط مرزی ایران با آذربایجان و ارمنستان تصمیم گیری جدی صورت گیرد.

همچنین علاوه بر مناطق مرزی آذربایجان شرقی، این هیئت از مناطق مرزی شمال استان اردبیل در شهر اصلاندوز هم بازدید داشت تا گزارش خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کند.

منبع: تسنیم