اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 35289
دوشنبه - 14 مهر 1399 - 11:14
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی با خام فروشی مس سونگون

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برای رونق و جهش تولید باید از خام فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و مواد مختلف معدنی، جلوگیری و با ایجاد کارخانه های فرآوری زمینه ساز اشتغال جوانان شد.

از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی با خام فروشی مس سونگون

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران با تاکید بر تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خام‌فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و دیگر مواد معدنی از استان به دیگر کشورها باعث از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در استان می‌شود.

وی در خصوص ایجاد اشتغال از طریق کارخانه‌های فرآوری عنوان کرد:برای رونق و جهش تولید باید از خام فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و مواد مختلف معدنی که در حقیقت ثروت کشور هستند، جلوگیری کرد و با ایجاد کارخانه های فرآوری زمینه ساز اشتغال جوانان شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز احداث کارخانه ذوب در ورزقان تسریع شود، اضافه کرد: با یک برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد و ایجاد صنایع پایین دستی می‌توانیم صنعت مس را در کشور توسعه داده و اقتصاد ملی را از وابستگی به نفت نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد صادرات محوری در سونگون، یکی از بهترین سیاست‌های اتخاذی است که باید استمرار داشته باشد، گفت: مهم ترین الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به معادن و ذخایر خدادادی و همچنین پرهیز از خام فروشی است.

منبع: آناج