به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) ، بنا به اظهارات اولیای دانش آموزان مدرسه استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه ۵ تبریز، مالک ملک همجوار مدرسه به طور شبانه توسط چند کارگر به طور غیر قانونی اقدام به تخریب دیوار مدرسه کرده است.

در پی این تخریب، دیوار لوله‌کشی اصلی مدرسه نیز تخریب شده و مدرسه فوق نزدیک یک هفته است که فاقد گاز شهری است.

عدم توجه مسئولین آموزش و پرورش به موضوع باعث اعتراض اولیای دانش آموزان شده و طبق اظهار آنان در خصوص تخریب هیچ گونه هماهنگی و موافقتی انجام نشده است.

علی رغم اطلاع مدیران ناحیه ۵ از موضوع، تابه حال هیچ‌گونه اقدامی برای توقف عملیات انجام نپذیرفته و مالک باقیمانده دیوار مدرسه را نیز تخریب کرده است.

یک وکیل دادگستری در گفت و گویی در ارتباط با این موضوع می‌گوید: طبق قانون در مواقعی که شخصی مرتکب جرم تخریب دیوار اماکن عمومی شود، دستگاه دولتی متولی مکان عمومی مربوطه، مکلف است در دادگاه با ارائه دادخواست کیفری در خصوص جرم صورت گرفته از تعرض و خسارت وارد شده از جانب مجرم، شکایت کیفری داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: مجرم طبق نظر دادگاه که بر حسب لحاظ شرایط ارادی یا غیر ارادی بودن عمل انجام شده و همچنین آگاهی نسبت به مالکیت دولت بر دیوار تخریب شده، به مجازات حبس و جبران خسارت مادی محکوم می‌شود.

وکیل دادگستری اضافه کرد: از نگاه جرم شناسی نیز، تخریب دیوار اماکن عمومی یک عمل خلاف هنجار و غیر قانونی قلمداد می‌شود و تا مادامی که تخریب کننده دیوار دلایل و مدارکی به جهت اثبات غیر عمدی بودن تخریب دیوار ارائه ننماید، مجازات یک تا سه سال حبس برای وجود محتمل می‌باشد.

امید است تا مسئولین مربوطه آموزش و پرورش شهرستان تبریز در رابطه با این اقدام پاسخ مناسبی را داشته باشند.

منبع: مهر