به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام نظری در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با محوریت انتخابات پیش رو برگزار شد، گفت: تلاش همه مسئولان و مجریان انتخابات بر این است که در اردیبهشت سال ۱۳۹۶، انتخاباتی پرشور، دشمن شکن، سالم و قدرتمند، با حضور حداکثری مردم برگزار شود تا برگ زرینی دیگری در افتخارات انقلاب اسلامی درج شود.

وی افزود: در انتخابات دو اصل بسیار مهم وجود دارد که اولی حضور و شرکت آگاهانه مردم در صحنه است و اصل مهم تر دیگر نیز انتخاب فرد اصلح از میان کاندیداها می باشد.

نظری در ادامه گفت: بنا بر اصل ۱۵۶ قاون اساسی، پیشگیری از وقوع جرایم به طور عام و ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس به طور خاص، رسیدگی به جرایم انتخاباتی بر عهده قوه قضائیه و دادگستری می باشد و دستگاه قضایی شهرستان اهر آمادگی دارد تا این انتخابات به صورت سالم برگزار شود.

رئیس دادگستری اهر با اشاره به اینکه ۴۶ نفر به عنوان نامزد های انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام نموده اند، افزود: در راستای پیشگری از تخلفات و جرایم انتخاباتی شهرستان اهر، از ۴ اسفند سال جاری ستادی تشکیل شده که تمام تحرکات انتخاباتی در این شهرستان را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه رصد کردن تمامی مسائل، اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات، از اولویت های جلسات پیشگیری از وقوع جرم می باشد، یادآور شد: رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات از دیگر اولویت های جلسات پیشگیری از وقوع جرم می باشد که دستگاه قضایی شهرستان اهر با تخصیص شعبات ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، آماده رسیدگی به پرونده های مربوط به این موضوع هست.

نظری ضمن تذکر به کاندیداهای احتمالی برای تبلیغات زود هنگام گفت: تبلیغات پیش از موعد یکی از موضوعاتی هست که قانونا ممنوع می باشد ولی متاسفانه برخی از ماه ها و سال های قبل با ترفند ها و روش های مختلف، شروع به تبلیغات پیش از موعد کرده اند که در حال بررسی و پیگیری است.

وی با اعلام اینکه فضای مجازی باید در کشور ساماندهی شود، افزود: برخی از داوطلبین احتمالی انتخابات و طرفداران آنها، با توهین و تخریب افراد دیگر در فضای مجازی فعالیت می کنند که این فعالیت ها نیز در هر لحظه رصد می شوند.

رئیس دادگستری اهر افزود: افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو حضور داشته باشند، باید با رعایت اخلاق انتخاباتی و حرکت در چهارچوب قانون، به این انتخابات ورود نمایند.

حجت الاسلام نظری در پایان گفت: امیدواریم مردم غیور و فرهنگی شهرستان های اهر و نیز با حضور حداگثری خود در ۳ انتخابات مهم پیش رو، همچون انتخابات سال های گذشته، با انتخاب آگاهانه فرد اصلح، افتخار دیگری در مقابل دشمنان این نظام مقدس کسب نمایند.