به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بگلری در جمع فرماندهان سپاه ناحیه اهر و بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه همکاری سپاه و کمیته امداد در ساخت مسکن مددجویی اظهار داشت: ساخت هر واحد مسکن مددجویی در روستاهای دورافتاده و محروم به معنی برپایی سنگر انقلاب است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر افزود: نگاه ما به همکاری بین کمیته امداد و سپاه ناحیه اهر همانند برادرانی است که برای رفع محرومیت و کمک به نیازمندان؛ کاملاً متحد و منسجم عمل می‌کنند این در حالی است که این نهادها در روزهای سخت کنار همدیگر و در خدمت مردم هستند.

وی با ذکر این‌که پشتوانه‌ی هر نهاد و دستگاهی همچون کمیته امداد؛ مردم هستند، گفت: البته بنده و همکاران‌ام در کمیته امداد؛ خود را خادم مردم می‌دانیم و اگر مردم نباشند فعالیت‌های‌مان یقیناً هیچ مفهومی ندارد، از این‌رو امیدوارم بتوانیم تا صاحب خانه شدن تمامی محرومان و نیازمندان این تفاهم‌نامه را به سرانجام برسانیم.

بگلری، به نقش سپاه و بسیج در اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید؛ شیوع ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که بسیاری از کسب و کارها تعطیل و به معیشت مردم آسیب جدی وارد شد و از طرفی برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تا حدودی توانست به معیشت اقشار آسیب‌دیده از کرونا کمک کند و در راه سپاه و بسیج نقش بسزایی را ایفاء کردند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر با تأکید بر این‌که در طول یک‌سال گذشته ۱۰۰۰ خانوار جدید به تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر درآمده‌اند، ابراز داشت: افزایش خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد طی یک‌سال؛ آماری قابل تأمل و نگران‌کننده است و نشان می‌دهد؛ فقر در حال گسترش است که باید اقداماتی برای جلوگیری از این پدیده انجام شود.

وی، شهرستان اهر را بر اساس شاخص‌ها و آمارهای کمیته امداد آذربایجان‌شرقی؛ محروم‌ترین شهرستان استان ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین اعتبار حمایتی و مساعدت در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی را شهرستان اهر دریافت می‌کند.

بگلری اضافه کرد: به عنوان مثال در حوزه محصولات باغی؛ صنایع تبدیلی در شهرستان اهر وجود ندارد تا بر حسب آن باغداران بتوانند سیب‌های درختی خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند و قیمت فروش سیب در این شهرستان حتی کفاف هزینه‌های جاری باغات را نمی‌دهد چه برسد به این‌که باغداران با فروش محصولات و دریافت سود بتوانند گذران زندگی کنند.