به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در نخستین گردهمایی مجمع عالی بسیج شهرستان اهر که با محوریت «جهش تولید» در سالن اداره تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد با اشاره به این‌که اجازه نمی‌دهیم مدیران دو تابعیتی بر امور کشور مسلط شوند، اظهار داشت: شهید سلیمانی بر خلاف عده‌ای که دو تابعیتی هستند و قصد دارند تا بر امور کشور تسلط یابند، دلبسته و عاشق کشور و ملت ایران اسلامی بود و دشمنان با شنیدن نام شهید سلیمانی بر خود می‌لرزیدند.

وی افزود: کشورمان برای رهایی از مشکلات و توطئه‌ها به سربازانی دلیر، شجاع، عاشق میهن و دلباخته ولایت همچون «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» نیازمند است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضاییه برای مقابله با فساد گفت: وقتی آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، پرونده‌های تخلفاتی و فساد آقازاده‌هایی همچون حسین فریدون و مهدی جهانگیری و هر آن کسی که به کشور و خون پاک شهدا خیانت کرده‌اند را برای عموم مردم باز می‌کند؛ یعنی اراده‌ای جدی برای مقابله با فساد در کشور وجود دارد.

محرم‌زاده با ذکر این‌که چرا باید با وجود تقدیم شهیدانی همچون شهید قاسم سلیمانی؛ آقازاده‌ها و مفسدان در کشور اسلامی بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و مصالح مردم و کشور اقدامی انجام دهند، گفت: مردم به مسئولانی همچون شهید قاسم سلیمانی که نه آقازاده تحویل جامعه داد و نه اهل خیانت به کشور بود، نیازمند هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که وقتی با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه معادن؛ جوانان، پدران و مادران برای فرزندان‌شان از مسئولی شغل می‌خواهند، نشان از ناکارآمدی و عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست، ابراز داشت: از زمانی که به عنوان منتخب مردم شریف اهر و هریس راهی مجلس شده‌ام، برای رشد، پیشرفت و توسعه منطقه لحظه‌ای درنگ نکرده‌ام تا بتوانم به مطالبات و درخواست‌های مردم حوزه انتخابیه پاسخ مثبت دهم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: در صورتی که مدیران و مسئولان با تمام همت و عزم جدی برای تحقق جهش تولید در کنار مردم باشند و تلاش کنند، قطعاً تحقق جهش تولید دور از انتظار نخواهد بود و در صورت تحقق یقیناً تمامی مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه اشتغال، معیشت، تولید، صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی کشور رفع می‌شود.

محرم‌زاده با گلایه از عدم ظرفیت‌پذیری شهرک صنعتی اهر برای ایجاد صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی جدید گفت: بنده از این‌که شهرک صنعتی اهر امکان توسعه و قابلیت استقرار واحدهای جدید تولیدی و صنعتی را ندارد گلایه داشتم و پیگیر بوده و هستم و از طرفی خواستار سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران در اهر بودیم ولی به گفته ی مدیران ما، شهرک صنعتی فعلی اهر ظرفیت لازم را ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با ذکر این ‌که پنج مورد از معادن منطقه در اختیار شرکت ملی مس و پنج مورد دیگر در اختیار بخش خصوصی است، یادآور شد: از وزارت صنعت و شرکت مس ملی ایران درخواست کرده ام تا معادن شهرستان‌های اهر و هریس را فعال‌سازی و اکتشافات را در معادن جدید شروع کند، خوشبختانه در نتیجه پیگیری‌ها عملیات اجرایی در معادن بصیرآباد و مجیدآباد آغاز شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: به معادن در اختیار دولت و بخش خصوصی اخطار داده‌ایم که یا اقدام به فعال‌سازی و تولید مواد معدنی کرده و یا اینکه معادن را به اهل‌ تخصص تحویل دهند تا بتوانیم با عملیات اجرایی برای جوانان بیکار اشتغال‌زایی کنیم؛ در صورتی که متقاضیان بایستی قدردان مردم اهر و هریس باشند که اجازه داده‌اند تا از منابع‌شان استفاده کنند نه این‌که هم منابع شهرستان را طلب کرده و از طرفی التماس کنیم که فرزندان‌مان را به‌کار گیرند.

محرم‌زاده با تاکید بر این‌که معادن در عین حال که فعالیت می‌کنند نباید به محیط زیست اهر و هریس و به تبع منطقه ارسباران آسیب برسانند، گفت: معضلی که در حال حاضر در معادن با آن روبرو هستیم این است که معادن، جوانان ما را استعمار کرده‌اند، چرا باید در حقوق و مزایای کارکنان معادن سونگون و انجرد تفاوت وجود داشته باشد در حالی که هر دو معادن کنسانتره مس تولید می‌کنند اما در زمینه حقوق و مزایای کارکنان بین دو معدن تفاوت زیادی وجود دارد.