به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به میزان رعایت فاصله اجتماعی در تبریز گفت:  در تمام دنیا رعایت پروتکل های بهداشتی، رمز کنترل بیماری است.

وی افزود: شرایط آذربایجان شرقی در بدترین وضعیت از اولین روز شیوع ویروس کرونا تا به امروز می باشد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ۵ درصد جمعیت کشور را داراست ، گفت: متاسفانه آمار ابتلا در استان در مقایسه با متوسط کشوری بسیار خراب است .

درستی ادامه داد: به رغم اینکه درصد ابتلا در استان ما پایین است، ولی شرایط بسیار نامناسب است، به طوری که بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی اظهار کرد: اگر شرایط کنترل نشود، وضعیت بدتر خواهد شد و با ادامه روند افزایش بیماری در آینده نزدیک برای ارایه خدمات درمانی به سایر بیماران همچون سراطانی ها، دیالیزی ها و بیماران خاص با مشکل مواجه خواهیم شد .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سه روز گذشته اکیپ های مختلف در سطح شهر مستقر شده و نظارت های لازم را انجام دادند که بر اساس گزارشات واصله رعایت فاصله گذاری در سطح شهر تبریز زیر ۶۰ می باشد که مشکل جدی است.

وی ادامه داد: حتی در مطب های پزشکان نیز این فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و زیر ۵۰ درصد است، باید از پزشکان درخواست شود ساعات حضور خود در مطب را افزایش داده و حضور بیماران در مطب کنترل و از ازدحام خودداری شود.

درستی اضافه کرد: در داروخانه ها نیز در قسمت داخلی برای شاغلان، پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، ولی در بخش بیرونی که ارباب رجوع حضور دارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی زیر ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به میزان رعایت فاصله اجتماعی در تبریز  افزود: در آرامستان ها نیز ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند، ولی فاصله گذاری اجتماعی زیر ۵۰ درصد است، ضمن اینکه در نانوایی ها درصد فاصله گذاری اجتماعی در صف ۳۰ درصد است و استفاده از ماسک نیز ۵۰ درصد می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: در مجتمع های تجاری، پایانه های مسافربری با مشکلات جدی عدم رعایت فاصله گذاری و عدم استفاده از ماسک مواجه هستیم.

وی یادآور شد: اگر شرایط موجود کنترل نشود، در روزهای آتی وضعیت استان بدتر خواهد شد.

منبع: ایرنا