به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نفرات در قالب ۲۲ هزار نفر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دوره های آموزش های قضائی را طی کرده اند، افزود: این اقدام در راستای ارتقای سطح دانش قضات و کارکنان بخش قضایی دادگستری آذربایجان شرقی در تعداد ۱۴ عنوان آموزشی انجام شد.

وی اظهار داشت: موضوع آموزش و دانش افزایی شاغلان حوزه قضایی در سراسر شهرستان ها و بخش های استان یکی از اولویت های مهم و اصلی دستگاه قضایی بوده و هیچ کسی بی نیاز از دانش افزایی و به روز رسانی داشته های علمی خود نیست.

خلیل اللهی ادامه داد: هرچند قضات شاغل در  آذربایجان شرقی در سطوح بالای علمی قرار دارند اما با این وجود به روزرسانی اطلاعات و شناخت موضوعات مختلف دارای اهمیت بوده و ضروری است.

وی اضافه کرد: دوره های آموزشی فوق در قالب کارگاه های آموزشی و همایش در مدت زمان ۲۲ هزار و ۹۵ نفر- ساعت در موضوعات مختلف برگزار شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم دیدارهای مردمی و چهره به چهره مدیران و مسئولان این مجموعه، گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک هزار و ۸۷۴ نفر از مردم استان به صورت چهره به چهره با مسئولان قضائی دیدار و گفت وگو کرده اند.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه تمامی دیدارهای مردمی با رعایت استقلال قضات و نیز پروتکل های بهداشتی به انجام رسیده است، از صدور دستورات لازم برای هریک از موارد درخواستی خبر داد.

وی اظهار داشت: در دیدارهای مردمی مدیریت دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز استان و سایر معاونان قضایی و رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز نیز در راستای سیاست های تحولی رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت ارباب رجوع و نظارت حاضر شده و نسبت به رسیدگی شایسته به امور قضایی و حل و فصل مشکلات شهروندان اقدام شده است.

خلیل اللهی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۲۷ دیدار عمومی به مشکلات قضایی شهروندان رسیدگی شده است.