به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به مرگ و میر افراد زیر ۴۰ سال و افزایش مبتلایان بدحال جوان در شهرستان اهر نگرانی‌های سیستم بهداشت و درمان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: از شهروندان اهری انتظار داریم استفاده از ماسک در بیرون از منزل، رعایت فاصله یک و نیم تا دو متری، پرهیز از شرکت در هرگونه تجمع حتی با رعایت پروتکل، خروج از منزل صرفاً در مواقع اضطرار و شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون را جدی بگیرند.

میرزاپور افزود: هر فرد علامت داری سریعاً با سامانه ۴۰۳۰ یا نزدیک‌ترین مرکز سلامت یا خانه بهداشت تماس گرفته و در صورت لزوم جهت ویزیت پزشک مراجعه کند.

وی با بیان اینکه هرگونه درد سینه، احساس سنگینی، خفگی، سرفه شدید، بدن‌درد شدید، تب، سردرد و … را جدی بگیرید، گفت: برخی از موارد مرگ و میر ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان اهر به دلیل سهل شمردن علائم و تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: متأسفانه ظرفیت بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر و به‌ویژه بخش‌های مراقبت ویژه از جمله آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو تکمیل شده است و در پذیرش بیماران بدحال کرونایی با چالش روبرو هستیم.

منبع: مهر