به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یعقوب شهبازپور در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر با اعلام اینکه برگزاری انتخابات برعهده هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی می باشد، گفت: تشکیلات قضایی و امنیتی شهر، با بی طرفی کامل، سلامت برگزاری انتخابات را تضمین می کنند که همکاران ما در قوه قضائیه در رسیدگی به مسائل انتخاباتی هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انتخابات گذشته مجلس دهم با دخالت بعضی عوامل ابطال شد، افزود: کل پرونده هایی که در مورد تخلفات و جرایم مربوط به انتخابات گذشته به دستگاه قضایی گزارش شده بود، در هفته های گذشته به اتمام رسید.و احکام صادر شده در مورد متخلفین اجرا گردیده است.

شهبازپور با اعلام اینکه قانون انتخابات مجلس، چندین سال است که اصلاح نشده است، گفت: متاسفانه مجازات تخلفات انتخاباتی بازدارنده و موثر نبوده که این امر، وقوع جرم در انتخابات را راحت کرده است.

دادستان اهر گفت: محکومیت هایی که در قانون انتخابات انجام می شود، متاسفانه تاثیر زیادی ندارد چرا که جزای نقدی و حبس مقرر قانونی افراد را از حقوق اجتماعی محروم نمی کند.

وی گفت: دستگاه قضایی آماده است برای امحاء تبلیغات زود هنگام از جمله دیوارنویسی هایی که در سطح شهر و جاده های مواصلاتی این شهرستان به منظور تبلیغ کاندیدای خاصی نوشته شده اند، دستورات قضائی لازم را صادر کند.

یعقوب شهبازپور با اشاره به اینکه ۴۶ نفر به عنوان نامزد های انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام نموده اند، افزود: پرونده های داوطلببن ثبت نام شده در حال بررسی توسط دستگاه قضائی است.

وی در خصوص تخلفات انجام گرفته در فضای مجازی گفت: افرادی که خارج از قانون و مقررات اقدام می کنند، از طریق پلیس فتا، تذکر داده می شود و برخورد جدی با آنها انجام خواهد گرفت.

شهبازپور با اعلام اینکه تخریب هایی که در فضای مجازی صورت می پذیرد، جرم شخصی محسوب می شود، افزود: رسیدگی به این تخلفات منوط به شکایت شاکی می باشد و افرادی که به ما مراجعه کرده اند، به پرونده هایشان رسیدگی شده است.

وی با اشاره به محکومیت اعضای شورای شهر اهر نیز گفت: تقریبا تمام تخلفات انتخاباتی کاندیداها و اعضای شورای شهر اهر به اسباب مختلف اعم از بزرگ بودن بنرها و مطابق مقررات نبودن ستادها، رسیدگی و احکام صادر شده در این موارد هم اجرا شده است.

دادستان اهر آفت دیگری که در انتخابات گریبان گیر این حوزه انتخابیه شده است را خرید و فروش آرا عنوان کرد و گفت: این تخلفات بیشتر در روز رای گیری اتفاق می افتد و امسال نیز اشخاصی که در سال های گذشته سابقه خرید و فروش رای داشته اند را تحت نظر خواهیم گرفت تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

شهبازپور در پایان با اعلام اینکه تخلفات انتخاباتی ناشی از عدم قانونمندی می باشد، گفت: اگر قانونمند باشیم، هیچ مشکلی در روند انتخابات بوجود نخواهد آمد و هزینه های اضافی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال نخواهد داشت.