به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کارکنان شرکت بلندپایه (پیمانکار پروژه بزرگراه اهر- مشکین‌شهر) به جهت عدم دریافت حقوق چندین ماهه خود برای دو روز دست از کار کشیدند. این در حالی است که تجمع کارکنان این شرکت که با پادرمیانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر و ضرب‌الاجل این اداره به شرکت پیمانکاری، تجمع خاتمه یافت و کارکنان به کار خود بازگشتند.

ضرب‌الاجل یک هفته‌ای اداره کار اهر برای پرداخت حقوق معوقه

در این خصوص اداره کار اهر برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان این شرکت پیمانکاری ضرب‌الاجل یک هفته‌ای داد.

کارکنان شرکت بلندپایه در گفتگویی از عدم دریافت حقوق ۴ ماه و بعضاً یکسال گلایه کردند و گفتند که با توصیه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. البته براساس وعده مدیران این شرکت به رئیس اداره کار اهر، قرار است تا یک هفته آینده بخشی از حقوق معوقه کارکنان پرداخت شود.

معرفی به دستگاه قضائی در صورت پرداخت نکردن حقوق

مرتضی توکلی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر در رابطه با رسیدگی به عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکت بلندپایه (پیمانکار پروژه بزرگراه اهر- مشکین‌شهر) گفت: با تأکید فرماندار شهرستان اهر مبنی بر تسریع در پرداخت حقوق معوقه کارکنان و مداخله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع عدم پرداخت حق و حقوق کارکنان شرکت بلندپایه ورود کردیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر افزود: در این راستا ضرب‌الاجلی به مدیران شرکت بلندپایه که مجری ساخت بزرگراه اهر- مشکین‌شهر است، داده‌ایم تا ظرف یک هفته آینده نسبت به پرداخت حقوق کارکنان اقدام کنند.

وی افزود: ۲۲ مهرماه ابلاغیه به مدیران شرکت بلندپایه داده شد و طبق این ابلاغیه یک هفته مهلت داده‌ایم؛ در صورت بی‌اعتنایی به این تذکر، شرکت به دستگاه قضائی معرفی می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه شرکت بلندپایه حدود ۴۵ نفر پرسنل دارد که برخی از این کارکنان چهار تا شش ماه و برخی از کارکنان هم می‌گویند در حدود یک سال است که حقوقی دریافت نکرده‌اند، گفت: از مجموع کارکنان؛ پنج نفر کارگر پیمانکار بوده که ماهانه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر همچنین تصریح کرد: چون شرکت نمی‌تواند مطالبات خود را از دستگاه ناظر بگیرد، دلیلی بر عدم پرداخت حقوق کارگران نمی‌شود؛ ما نیز اخطار لازم را به شرکت مذکور دادیم و اگر به وعده عمل نکنند به دستگاه قضائی معرفی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته تا پیش از مداخله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر، پروژه را برای مدتی تعطیل کرده بودند و طی صحبت با کارکنان، روند اجرای پروژه را مجدداً از سر گرفته شد.

پرداخت ۳ میلیارد از قرارداد ۷۳ میلیاردی شرکت پیمانکار

علی سلطانی، رئیس اداره راه و شهرسازی اهر، مبلغ قرارداد با شرکت بلندپایه جهت دوبانده کردن بزرگراه اهر- مشکین‌شهر را ۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته که تبدیل ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر- مشکین‌شهر شروع شده بود تاکنون حدود سه میلیارد تومان از قرارداد ۷۳ میلیارد تومانی به شرکت پرداخت شده است.

منبع: مهر