به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی میزبان بیماران کرونایی تبریز، با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی بهتر از پنج استان دارای محدودیت تردد نیست، اظهار داشت: ۸۵ درصد استان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار دارد و باید محدودیت‌ها در این استان تشدید شود.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۱۴۵ نفر بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان داریم، افزود: در بیست و چهار ساعت گذشته متاسفانه ۲۲ نفر از بیماران بستری کرونایی در استان ما فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پیام این حجم از بستری و فوت شدگان کرونایی را خطرناک بودن سفر به آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: هر نوع حضور در هر شهر و روستای آذربایجان شرقی زمینه را برای گسترش ویروس و ابتلای افراد به کرونا فراهم می‌کند، لذا هموطنان از سفر به این استان در چنین شرایطی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر به جان خود اهمیت می‌دهیم و جان دیگران برای ما مهم است، حتما هموطنان عزیز سعی کنند از سفر به این استان خودداری کنند.

صومی خاطر نشان کرد: درست است که آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی با محدودیت تردد محسوب نمی‌شود ولی مطلقا وضع ما بهتر از آن شهرها نیست.

وی با بیان اینکه در یک ماه و نیم اخیر که وضعیت بیماری رو به افزایش است و بخش‌های درمانی ما پر شده است، می‌توان از ظرفیت شهرستان بستان‌آباد استفاده کرد، گفت: بیمارستان بستان‌آباد می‌تواند سرریز بیماران تبریز، سراب، میانه، هشترود و چاراویماق را برای درمان پذیرش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه خوشبختانه بیمارستان بستان‌آباد متخصصان لازم برای درمان بستری‌های کرونا را دارد، تصریح کرد: متخصص داخلی، متخصص رادیولوژیست و سونوگرافی و متخصص طب اورژانس هم به تعداد کافی داریم و ظرفیت کمک به شهرهای اطراف را دارد.

منبع: تسنیم