به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ساسان فرشی حق رو در گفت‌وگویی با بیان این‌که قصد داریم محصولات غذایی بومی استان آذربایجان شرقی از جمله قرابیه و نوقا را استانداردسازی کنیم، اظهار داشت: استانداردهایی را تدوین و به پژوهشگاه استاندارد ایران ارسال کرده‌ایم تا بعد از تأیید در اختیار اتحادیه‌های مربوطه قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که الکل ۹۰ درصد تنها مشمول دریافت استاندارد است، افزود: در دوران کرونا بر الکل‌های ۷۰ درصد نیز در مراکز عرضه نظارت داریم تا محصولات سلامت‌محور به صورت غیر فنی و غیر استاندارد تولید نشوند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان این که ۳۰ درصد از منتخبین واحدهای  نمونه کیفی ملی استاندارد از استان آذربایجان شرقی است، عنوان کرد: در بین ۲۰ واحد نمونه کشوری که توسط سازمان ملی استاندارد انتخاب شده بود  ۶ واحد از استان ما بود.

وی افزود: همچنین ٨ واحد نیز عنوان واحد های نمونه کیفی استانی را کسب کردند و این افتخار نشان از کیفیت بالای تولید در استان است که در سال جهش تولید نوید آینده درخشان را می دهد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در پایان گفت: در سال جهش تولید سیاست های این سازمان بیشتر مبنای تشویقی و ترغیبی داشته و سعی داریم با حمایت‌های لازم مسیر تعالی تولید را هموارتر کنیم.

منبع: تسنیم