اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 36078
یکشنبه - 27 مهر 1399 - 18:25
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی:

استاندارد جدید برای محصولات بومی آذربایجان شرقی تدوین می‌شود  

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان اینکه قصد داریم محصولات غذایی بومی استان را استانداردسازی کنیم گفت: استاندارهایی را تدوین و به پژوهشگاه استاندارد ایران ارسال کرده‌ایم تا بعد از تأیید در اختیار اتحادیه‌های مربوطه قرار دهیم.

استاندارد جدید برای محصولات بومی آذربایجان شرقی تدوین می‌شود  

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ساسان فرشی حق رو در گفت‌وگویی با بیان این‌که قصد داریم محصولات غذایی بومی استان آذربایجان شرقی از جمله قرابیه و نوقا را استانداردسازی کنیم، اظهار داشت: استانداردهایی را تدوین و به پژوهشگاه استاندارد ایران ارسال کرده‌ایم تا بعد از تأیید در اختیار اتحادیه‌های مربوطه قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که الکل ۹۰ درصد تنها مشمول دریافت استاندارد است، افزود: در دوران کرونا بر الکل‌های ۷۰ درصد نیز در مراکز عرضه نظارت داریم تا محصولات سلامت‌محور به صورت غیر فنی و غیر استاندارد تولید نشوند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان این که ۳۰ درصد از منتخبین واحدهای  نمونه کیفی ملی استاندارد از استان آذربایجان شرقی است، عنوان کرد: در بین ۲۰ واحد نمونه کشوری که توسط سازمان ملی استاندارد انتخاب شده بود  ۶ واحد از استان ما بود.

وی افزود: همچنین ٨ واحد نیز عنوان واحد های نمونه کیفی استانی را کسب کردند و این افتخار نشان از کیفیت بالای تولید در استان است که در سال جهش تولید نوید آینده درخشان را می دهد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در پایان گفت: در سال جهش تولید سیاست های این سازمان بیشتر مبنای تشویقی و ترغیبی داشته و سعی داریم با حمایت‌های لازم مسیر تعالی تولید را هموارتر کنیم.

منبع: تسنیم