به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی روز سه شنبه در نخستین جلسه اتاق فکر تعاون که با حضور رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و اتحادیه تعاونی‌های دانش‌بنیان، برگزار شد با تبیین نقش اتاق فکر تعاون در ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایفای نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: تعاون یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار کشور است و تشکیل اتاق فکر تعاون در هم‌افزایی، همفکری و نوآوری و ایجاد بستر لازم در توسعه و حفظ و بقا جامعه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان رویکرد مهم تعاون در تصمیم سازی و توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: تعاون اثرگذار و گره گشای بخش های اقتصادی است و اتاق فکر می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت های این بخش در اقتصاد داشته باشد.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلاح بخش تعاون در حال بررسی است، اظهار کرد: اصلاح قانون تعاون منجر به جهش تولید می‌شود.

 فتحی تشکیل اتاق فکر تعاون و برگزاری نخستین جلسه را گامی مهم در تعیین مسیر حرکت به سمت تعالی و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوآور توصیف کرد و افزود: اتاق فکر زمینه هدف‌گذاری و بیان مشکلات، موانع، تهدیدات و فرصت های این بخش را مشخص و فرصت مناسبی را برای ارائه راه حل ها و تقویت این بخش فراهم می سازد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه پارک ها به رغم نوپا بودن، پویا هستند، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در هر حوزه ای می‌توانند باری از دوش مردم بردارند.

عبدالرضا واعظی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال گذشته، گفت: شناساندن پارک و ارایه ظرفیت های آن به صنایع و مسوولان، افزایش بودجه پارک از ۴.۵ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد تومان و ارتقا به رتبه هشت از رتبه ۲۵ از جمله عملکردها و دستاوردهای پارک استان است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، افتتاح دپارتمان «تجاری سازی و بازاریابی» را از جمله تحولات روبه رشد در حوزه علم و صنعت نام برد و گفت: سود شرکت های دانش بنیان از صنایع چشمگیر است به طوری که در سال گذشته رقم قراردادهای شرکت های مستقر در پارک حدود چهار میلیارد تومان بود.

شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی سال ۱۳۹۷ شمسی ۱۲۰ ایده و سال گذشته ۶۹۱ ایده نوآورانه را در پارک علم و فناوری استان به ثبت رسانده و تنها در سایه افتتاح «دپارتمان تجاری سازی و بازاریابی» در پارک، به سود چهار میلیارد تومانی دست یافته اند، اکنون طرح های انجام شده و در حال انجام بزرگی در کارنامه خود دارند.

منبع: ایرنا