به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهرهای مراغه و میانه بالاترین تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوت شدگان کرونایی را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند. با این شرایط، باید علاوه بر تبریز که در آستانه ورود به فوق قرمز قرار دارد، این دو شهر و شهرهای قرمز کرونایی، محدودیت‌ها باید تشدید شود

کرونا با گذشت بیش از هشت ماه از ابتدای شیوع کرونا همچنان می‌تازد و قربانیان این بخش به صورت چشمگیری در ده روز گذشته افزایش یافته و همچنان سیر صعودی دارد.

هفته گذشته هم ۵ کلانشهر کشور که درگیری شدیدتری با کرونا داشتند با قوانین سختگیرانه منع آمد و شد در تلاش برای کنترل ویروس برآمدند.

با انتشار لیست شهرهای بالاتر از خط قرمز کرونایی، شهرهای بالاتر از قرمز و فوق قرمز اعلام شد که دو شهر پرجمعیت آذربایجان شرقی در میان بیش از ۵۰ شهر پرخطر دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد تعطیلی مدارس استان آذربایجان شرقی که تا پایان مهرماه تعیین شده بود، یک ماه دیگر تمدید شود تا شیوع کرونا بیشتر کنترل شود اما نگرانی جدید، ورودی‌های جدید دانشگاه‌های استان و ثبت نام ترم اولی‌هاست که باید در این زمینه هم تدابیری اندیشیده شود.

ارومیه، اصفهان، کرج، ایلام، تهران، بوشهر، شهرکرد، بجنورد، زنجان، شیراز، قم، سنندج، کرمان، خرم آباد، اراک، همدان و یزد،  ۱۷ مرکز استانی است که اسامی آنها در بین ۵۰ شهر فوق‌قرمز در اواخر مهر ۹۹ دیده می‌شود.

امیدواریم با توجه به شیوع همزمان سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا با کنترل بیشتر، از شدت سرخی وضعیت کرونا بکاهیم که نیازمند همراهی مردم و جدیت مسئولان است.

منبع: تسنیم