به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: درصد بیکاری منطقه اهر و هریس بالا بوده و معادن منطقه که می‌توانند اشتغالزایی مناسبی داشته باشند آنطور که باید فعال نیستند؛ وزارت صمت هم نتوانسته معادنی را که دست اشخاص هستند به درستی هدایت کند.

وی افزود: ۳۸ درصد مردم اهر حاشیه نشین و نیازمند برنامه توسعه هستند؛ خود شهر اهر آنطور که باید توسعه یافته نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نبود امکان ایجاد شهرک متصل نیازمند ایجاد شهرک منفصل از شهر است.

محرم‌زاده یخفروزان اعلام کرد: اهر و هریس جزو مناطق محروم محسوب می‌شوند اما تاکنون نتوانسته‌ایم از اعتبارات متوازن آنطور که باید بهره‌مند شویم.

ادامه بزرگراه اهر- هریس تا بیله‌سوار

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم بزرگراه اهر- هریس امسال به اتمام برسد، تلاش می‌کنیم این بزرگراه تا بیله‌سوار ادامه یابد؛ در سال‌های قبل هم در این مورد بحث و بررسی و مطالعاتی انجام گرفته است.

محرم‌زاده یخفروزان با بیان اینکه ادامه بزرگراه اهر- هریس تا بیله سوار سبب می‌شود استان در این محور از بن بست خارج شود، افزود: از اهر تا بیله سوار ۲۶۰ کیلومتر است و با احداث این راه می‌توانیم به مرز آذربایجان وصل شویم و یک شریان اصلی و جاده ترانزیتی ایجاد کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: انتظار داریم این پروژه با همت و پیگیری مدیران ارشد استان اجرایی شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نواقص جاده اهر به کلیبر با توجه به اینکه این منطقه گردشگری است، مشکلات زیادی را به بار می‌آورد و لازم است به این جاده نیز جهت توسعه منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه توجه شود.

آخرین وضعیت سدهای اهر و هریس

محرم‌زاده یخفروزان یادآور شد: در شهرستان هریس سد آرباتان در سال ۱۳۸۰، با حجم حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آبگیری شد که از آن تاریخ هیچ اعتباری برای بهسازی و بازسازی این سد پرداخت نشده و ضرورت دارد شکستگی و آسیبی که در این مدت به سد وارد شده ترمیم شود.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار مورد نیاز سد هرزه ورز هریس برای تامین آب شرب شهر هریس که کیفیت آن پایین است را از طریق دکتر کلانتری محقق ساختیم.

نماینده اهر و هریس اذعان داشت: در اهر مراحل مطالعات سدهای ایثار و کجرود پایان یافته که احداث این سدها از مطالبات برحق  مردم منطقه است.

محرم‌زاده یخفروزان بر لزوم توانمندسازی روستاهای، ایجاد ساختمان بحران در مناطق حاشیه نشین منطقه و مدرن کردن تجهیزان تصفیه خانه اهر، تاکید کرد.

منبع: فارس