به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، چندی است کارکنان شرکت (مجری پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر) به دلیل عدم دریافت حقوق در پروژه فعالیت می‌کنند؛ ابتدا کارکنان برای دو روز به منظور نشان دادن اعتراض خود، دست از کار کشیدند که با مداخله اداره کار شهرستان اهر و فرصت یک هفته‌ای جهت پرداخت حقوق کارکنان به پیمانکار و مدیران شرکت تعیین کردند.

حال با اتمام فرصت یک هفته‌ای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر؛ حقوق کارکنان که از ۴ الی ۱۰ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند شرکت مذکور نتوانست در مهلت مقرر از سوی اداره کار حقوق کارکنان را پرداخت کند.

کارکنان شرکت (مجری پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر) گفتند با وجود گرانی و تورم بی‌سابقه هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند و چندین ماه است که در تأمین هزینه‌های زندگی‌شان به مشکل برخورده‌اند، این در حالی است که شرکت دلیل عدم پرداخت حقوق کارکنان را نبود منابع مالی شرکت عنوان کرده و می‌گوید از وزارت راه و شهرسازی مطالبه دارد.

برای پیگیری بیشتر به سراغ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر رفتیم تا از کم و کیف عدم پرداخت کارکنان شرکت جزئیاتی دریافت کنیم.

تعیین دوباره مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان شرکت بلندپایه

مرتضی توکلی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر در گفت‌وگویی با بیان شرکت مذکور با وجود تعیین ضرب‌العجل یک هفته‌ای نتوانست حقوق معوقه کارکنان را پرداخت کند اظهار کرد: کارگران از اداره کار انتظار حمایت دارند؛ البته که حق را به کارکنان می‌دهیم چون با وجود شرایط بد اقتصادی و از طرفی عدم دریافت حقوق، کارگران را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

وی افزود: متأسفانه شرکت نتوانست یک هفته‌ای که برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان تعیین کرده بودیم به تعهدات خود عمل کنند و مدیران شرکت عنوان کرده‌اند که منابع مالی برای پرداخت حقوق کارکنان را ندارند، از این‌رو تا ۱۵ آبان‌ماه مهلت داده‌ایم تا حقوق کارکنان را پرداخت کند در غیر این صورت به دستگاه قضائی معرفی می‌کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر ادامه داد: هرچند برخورد قانونی وظیفه اداره کار است، وقتی قانونی رفتار می‌کنیم کارفرمایان می‌گویند اداره کار بر علیه کارفرمایان است در حالی که چنین نیست بلکه معتقدیم باید حق و حقوق کارکنان و کارگران به موقع پرداخت شود.

توکلی با اشاره به این‌که اعتبار اداره کار و قانون را نمی‌توانیم فدای منافع شرکت‌های خصوصی کنیم، گفت: شرکت از هر جایی که می‌خواهد منابع مالی را تأمین و حقوق معوقه کارکنان را پرداخت کند، ما پیگیر احقاق حق و حقوق کارگران و کارکنان هستیم البته که تأمین مالی پروژه از وظایف اداره کار اهر نیست.

وی خاطرنشان کرد: هنوز شک داریم که شرکت مذکور حق بیمه کارکنان را پرداخت می‌کرده یا خیر. آن‌چه به دست ما رسیده این بوده که در این شرکت ۴۵ تا ۵۰ نفر شاغل هستند و تقریباً همگی از عدم دریافت حقوق گله‌مند هستند و از طرفی اگر حق بیمه کارکنان به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده باشد احتمال این‌که از حق بیمه بیکاری محروم شوند وجود دارد.

منبع: مهر