به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین‌زاده در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه ۷ پهنه معدنی اکتشافی آذربایجان شرقی آزادسازی می‌شود، اظهار داشت: این پهنه‌ها برای مطالعات واگذار می‌شود و پس از بررسی آماده واگذاری از طریق مزایده می‌شود.

وی با بیان اینکه یک پهنه بزرگ معدنی استان از سال ۹۱ توسط ایمیدرو بلوکه شده بود، افزود: در اثر پیگیری های صورت گرفته، ۳۰ منطقه از این پهنه آزاد شد و بعد از مطالعات اولیه با مزایده در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک پهنه بزرگ دیگر در اختیار سازمان زمین شناسی بود خاطر نشان کرد: ۱۵ منطقه از این پهنه برای مطالعات و واگذاری از این سازمان آزادسازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده ۲۸۰ منطقه معدنی استان در ۱۴ آبان ماه خبر داد و گفت: با واگذاری این معادن و اکتشاف و استخراج، علاوه بر تولید و اشتغال، صنایع پایین دستی هم می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی برای استان ایجاد کند.

وی معارضین معادن را از جمله چالش‌های بخش معدن دانست و گفت: بررسی ادعای معارضین در اختیار فرمانداران قرار می گیرد تا هرچه زودتر به نتیجه نهایی رسیده و آماده واگذاری شود.

منبع: تسنیم