به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان ارجاع سارقانی که اغلب معتاد نیز هستند وجود ندارد که امیدواریم مسوولان این مشکل را برطرف کنند

وی با اشاره به این‌که هیچ‌گونه جرایمی از قبیل جرایم خشن، سرقت مسلحانه از بانک‌ها،  طلافروشی‌ها  و زورگیری در شهرستان اهر نداریم، اظهار کرد: با هوشیاری سبزپوشان نیروی انتظامی کشفیات در تمامی زمنیه ها افزایش یافته به طوری که در حوزه کشف سلاح و مهمات نسبت به سال گذشته افزایش ۵۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی همچنین از شناسایی و متلاشی شدن چندین باند تولید و توزیع مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا میزان کشفیات مشروبات الکلی در مقایسه با سال گذشته ۳۳۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین از افزایش ۱۶۷ درصدی کشف انواع مواد مخدر طی سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در حوزه راهنمایی و رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری،  تصادفات منجر به فوت در داخل و خارج از شهر نیز ۶۰ درصد کاهش یافته است.

آقاپور با تاکید بر این‌که در حوزه سرقت‌های خُرد با افزایش ۳۰ درصدی مواجه هستیم، گفت: بالغ ‌بر ۱۲ هزار خانه باغ در شهرستان‌های اهر و هوراند داریم که مالکان هر از گاهی به آنجا می روند و سارقان نیز با اطلاع از این موضوع به این خانه باغ ها دستبرد می زنند.
وی از حضور سارقان غیر بومی احشام و منزل در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران نیروی انتظامی اهر برای دستگیری این نوع سارقان جهت انجام کار اطلاعاتی به سایر استان‌ها رفته و هفته‌ها تعقیب و مراقبت کرده اند تا سارقان را به دام بیندازند.