اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 36563
سه شنبه - 6 آبان 1399 - 13:45
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

بیمه سلامت به‌ ازای هر بیمار کرونایی بستری شده ۴ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: بیمه سلامت به‌ ازای هر بیمار کرونایی بستری شده ۴ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند

بیمه سلامت به‌ ازای هر بیمار کرونایی بستری شده ۴ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید مجیدی در نشست خبری آغاز هفته بیمه سلامت، با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان داریم، اظهار داشت:  بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده، روستایی و عشایری هستند، ۲۸۰ هزار بیمه کارکنان دولت و بازنشستگان، ۸۰ هزار صندوق سایر اقشار از قبیل دانشجویان و مددجویان بهزیستی و خانواده شهدا، ۳۰۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی رایگان، ۸۰ هزار نفر بیمه ایرانیان و ۴۷ هزار نفر هم بیمه مددجویان کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ۷۳ دفتر پیشخوان بیمه سلامت، خدمات بیمه‌ای به مردم ارایه می‌دهند، گفت: ۲۴۹۰ موسسه طرف قرارداد داریم و تلاش ما تسهیل قرارداد برای افزایش طرف‌های قرارداد بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت آذربایجان شرقی در ادامه، بیماری کرونا را یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هزینه‌ای بیمه سلامت برای کاهش هزینه‌های مردم عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های کرونا بر عهده بیمه سلامت است و اگر فردی که توان مالی پایینی دارد و بدون بیمه باشد، روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان هزینه ثبت شده بستری بیماران کرونایی تا امروز است، ابراز داشت: بیمه سلامت بازای هر بستری بیمه شده کرونایی حدود ۴ میلیون هزینه کرده است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت، پاسخگوی سوالات و پیشنهادات مردم است، خاطر نشان کرد: برخی ایام مدیران کل و معاونین سازمان بیمه سلامت کشور در تهران مستقیما و شخصا سوالات و پیشنهادات مردم را پیگیری می‌کنند.

وی از بیمه رایگان تمام روستاییان آذربایجان شرقی تا ابتدای امسال خبر داد و افزود: یک میلیون و یکصد هزار نفر روستایی و عشایر استان رایگان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت آذربایجان شرقی تعداد بیماران خاص ام‌اس، تالاسمی، دیالیزی را ۴۰۲۵ بیمار خاص عنوان کرد و ابراز داشت: این عزیزان هم رایگان بیمه شدند که در یکسال گذشته بیش از ۵۹ میلیارد به درمان این عزیزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در استان به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان به هزینه‌های درمان و بیمه افراد بیمه‌شده پرداخت شده است.

مجیدی میانگین هزینه بستری هر بیمه شده برای بیمه سلامت را یادآور شد و خاطر نشان کرد: به عنوان مثال، میانگین هزینه هر بار بستری در بیمارستان شهید مدنی تبریز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای بیمه سلامت است که پرداخت می‌کنیم.

منبع: تسنیم