به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در محل سالن جمهوری استانداری، اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات و شرکت و ایفای نقش سیاسی، فرهنگی مردم در آن است.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) عنوان کرد: این رای مردم است که تعیین کننده‌ی سرنوشت کشور است و ناظران نیز باید به درستی به وظایف خود واقف باشند و تکلیف مداری و اعتقاد باید در همه‌ی امور رعایت شود.

شبستری افزود: صرف آبرو و از دست دادن توشه برای آخرت و برای موفقیت دیگری مایه‌ی تاسف است.

وی گفت: وحدت، صمیمیت و همدلی زمینه ساز مشارکت همه جانبه است و باید در نهایت بی طرفی عمل کنیم تا با کم ترین تتش و سوگیری، بیشترین مشارکت را داشته باشیم .

معاون استاندار افزود: باید فضایی ایجاد شود تا همه‌ی اقشار مردم با سلایق مختلف از برکات این انقلاب بهره‌مند شوند و مردم ما که به نوعی در جنگ و شرایط بحرانی کشور امتحان پس داده‌اند، لایق بهترین‌ها هستند.

شبستری با بیان اینکه برخی هنجار شکنی‌ها و تخلف‌ها در انتخابات، تصریح کرد: با برخوردهای جدی است که می توان روند قانونی انتخابات را تضمین کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هدف اصلی مشارکت حداکثری است برای نشان دادن حضور مردم همیشه در صحنه برای معاندان است و دشمنان همیشه سعی در ناامید و دلسرد کردن ملت ما داشته‌اند.

شبستری با اشاره به برخی اصول ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ممنوعیت وعده‌های مغایر با امنیت ملی، تعیین دقیق معیارهای داوطلبان متناسب با معیارهای قانون اسلامی و اساسی کشور و تقید به ارزش‌های اخلاقی از آن جمله هستند.