به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از ۱۳۷میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در محورهای مختلف استان طی هفت ماهه اول سال‌جاری ثبت شد، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۸درصد کاهش داشته است.

اورجعلی علیزاده با بیان این‌که این اطلاعات توسط ۸۲دستگاه ترددشمار آنلاین درمحورهای مختلف استان ثبت شده است، افزود: ۱۵درصد از کل تردد ثبت شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد نیز مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی، محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲۲میلیون و۵۱۱هزار، محور تبریز- صوفیان بابیش از ۱۱میلیون و۱۴۸هزار، محور ایلخچی- آذرشهر بابیش از هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و محور بناب –مراغه با بیش از سه میلیون و ۳۷ هزار تردد را پرترددترین محورهای استان در هفت ماهه اول سالجاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۵۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای مختلف رصد وضعیت تردد استان را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا