اخبار منطقه ارسباران » سلامت
کد خبر : 36812
یکشنبه - 11 آبان 1399 - 10:39
فرماندار هریس:

فوت ۱۱ نفر در هریس بر اثر ابتلا به کرونا

فرماندار هریس از فوت ۱۱ نفر در هریس بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

فوت ۱۱ نفر در هریس بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار هریس روز یکشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هریس اعلام کرد: در هفته نخست آبان ماه جاری ۶۳ نفر از مردم این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

علیرضا خاکپور تاکید کرد: از امروز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان هریس الزامی می باشد و به افراد فاقد ماسک در مکان های دولتی و خصوصی هیچ گونه خدماتی ارایه نخواهد شد.

وی افوزد: اکیپ های نظارتی در طول شبانه روز بر روند اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ویروس نظارت خواهند کرد و در صورت تخطی مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

خاکپور تشریح کرد: از ۶۳ مبتلا کرونا در شهرستان در هفته نخست آبان ماه جاری ۴۲ نفر در هریس، سه نفر در هر کدام از بخش های خواجه و جانقور، ۲ نفر در هر یک از شهرهای بیلوردی و خرمالو و در روستاهای کلوانق، نوجه ده، سرای، سرند، مقصودلو، گیلدیر، نیچران، کیویچ، امندی، جیغناب و پارام نیز هر کدام یک نفر به این بیماری مرگبار مبتلا شده اند.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان هریس گفت: موقعیت شهرستان هریس و همجواری آن با سایر شهرستان های درگیر با ویروس کرونا اقتضا می کند تا متناسب با فرهنگ مردم منطقه و به دور از تعصبات منطقه ای و با برنامه ریزی های لازم، تهدیدات شیوع این بیماری را در این منطقه به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد:  اگر مردم همراهی کنند و بتوانیم این دو هفته را به خوبی مدیریت کنیم، مرحله رشد سریع و پیک بیماری را با کمترین میزان خسارت پشت سر خواهیم گذاشت.

شهرستان ۵۰ هزار نفری هریس در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا