به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار هریس روز یکشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هریس اعلام کرد: در هفته نخست آبان ماه جاری ۶۳ نفر از مردم این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

علیرضا خاکپور تاکید کرد: از امروز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان هریس الزامی می باشد و به افراد فاقد ماسک در مکان های دولتی و خصوصی هیچ گونه خدماتی ارایه نخواهد شد.

وی افوزد: اکیپ های نظارتی در طول شبانه روز بر روند اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ویروس نظارت خواهند کرد و در صورت تخطی مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

خاکپور تشریح کرد: از ۶۳ مبتلا کرونا در شهرستان در هفته نخست آبان ماه جاری ۴۲ نفر در هریس، سه نفر در هر کدام از بخش های خواجه و جانقور، ۲ نفر در هر یک از شهرهای بیلوردی و خرمالو و در روستاهای کلوانق، نوجه ده، سرای، سرند، مقصودلو، گیلدیر، نیچران، کیویچ، امندی، جیغناب و پارام نیز هر کدام یک نفر به این بیماری مرگبار مبتلا شده اند.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان هریس گفت: موقعیت شهرستان هریس و همجواری آن با سایر شهرستان های درگیر با ویروس کرونا اقتضا می کند تا متناسب با فرهنگ مردم منطقه و به دور از تعصبات منطقه ای و با برنامه ریزی های لازم، تهدیدات شیوع این بیماری را در این منطقه به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد:  اگر مردم همراهی کنند و بتوانیم این دو هفته را به خوبی مدیریت کنیم، مرحله رشد سریع و پیک بیماری را با کمترین میزان خسارت پشت سر خواهیم گذاشت.

شهرستان ۵۰ هزار نفری هریس در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا