به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به ارتقای رتبه استان در حوزه فضای کسب ‌و کار به جایگاه چهارم کشور، اظهار داشت: امسال صادرات استان هم ۴۲ درصد رشد داشته و ده‌ها پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است که همه این موفقیت‌ها در شرایط سخت ناشی از تحریم‌های اقتصادی به دست آمده است.

وی با قدردانی از اقدامات انجام‌شده در این حوزه، گفت: متأسفانه عده‌ای مترصد این هستند تا خبر بدی از استان منتشر شود و آن را پررنگ کنند؛ در حالی که باید موفقیت‌ها را هم ببینیم و برای مردم بیان کنیم که چه کارهایی انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال به وجود برخی مشکلات در حوزه فضای کسب‌وکار استان اذعان کرد و گفت: در حال حاضر از فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری رضایت کامل نداریم و در برخی بخش‌ها گره‌هایی وجود دارد که برای گشودن آنها ماه‌ها زمان صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ارتقای فضای کسب‌وکار باید این مشکلات حل شود، افزود: خوشبختانه مجموعه مدیران اجرایی استان همیشه و در همه حال نسبت به پشتیبانی و تسهیل امور سرمایه‌گذاران آماده و پاسخگو هستند و باید بدنه کارشناسی ادارات هم با کارآمدی بیشتری در این زمینه فعال باشند.

پورمحمدی تأکید کرد: راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکار، معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل فرایند صدور مجوزها از کارهای مهمی است که باید برای ارتقای فضای کسب‌وکار استان انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین درگذشت دکتر محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را تسلیت گفت.

در این جلسه گزارش مسائل و مشکلات صنعت دارویی استان توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد هسته‌های کلیدی “جذب و مدیریت منابع مالی” و “فضای کسب‌وکار” توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تا نیمه سال ۹۹ توسط معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه شد.

همچنین مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری، آمایش و محیط زیست استان و برخی از موارد بودجه‌ای استان بررسی و به تصویب رسید.