به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام رضا نصرالله پور امام جمعه هریس در جلسه شورای زکات شهرستان هریس گفت:از مجموع زکات جمع آوری شده در ۸ ماهه گذشته، ۶۰ درصد مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

او افزود: زکات جمع آوری شده در راستای آزادسازی زندانیان، کمک به بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، معیشتی محرومان وتامین مسکن آن‌ها وهمچنین درامور عمرانی روستا‌ها و شهر‌هایی که زکات در آن‌ها جمع آوری شده بود هزینه شده است.
او زکات را یک تکلیف الهی بیان کرد و اظهار داشت: اگر زکات جدی گرفته و این فریضه درست و صحیح اجرا شود، فقر را در جامعه ریشه کن می‌کند.
او خاطرنشان کرد: پرداخت زکات موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی منطقه‌ای و تامین نیاز‌های زیرساختی و عمرانی خواهد شد.
امام جمعه هریس  با بیان اینکه زکات به عنوان یک واجب الهی است و باید همه به آن پایبند باشند، گفت: ترغیب مردم نسبت به پرداخت زکات و تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.
حجت الاسلام رضا نصرالله پور یکی از راه‌های اصولی جذب زکات را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد شورای زکات به تفکیک بخش و روستا برشمرد و اظهار داشت: اگر اهمیت موضوع زکات برای مردم تبیین شود، می‌توان کمک بیشتری به فقرا و نیازمندان کرد.
او افزود: افراد با پرداخت زکات اموال خود را بیمه می‌کنند و اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان