اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 36950
سه شنبه - 13 آبان 1399 - 19:50
امام جمعه هریس:

۱۴ میلیارد ریال زکات در هریس جمع آوری شد

امام جمعه هریس از جمع آوری ۱۴ میلیارد ریال زکات در هشت ماهه سال ۹۹ در این شهرستان خبر داد.

۱۴ میلیارد ریال زکات در هریس جمع آوری شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام رضا نصرالله پور امام جمعه هریس در جلسه شورای زکات شهرستان هریس گفت:از مجموع زکات جمع آوری شده در ۸ ماهه گذشته، ۶۰ درصد مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

او افزود: زکات جمع آوری شده در راستای آزادسازی زندانیان، کمک به بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، معیشتی محرومان وتامین مسکن آن‌ها وهمچنین درامور عمرانی روستا‌ها و شهر‌هایی که زکات در آن‌ها جمع آوری شده بود هزینه شده است.
او زکات را یک تکلیف الهی بیان کرد و اظهار داشت: اگر زکات جدی گرفته و این فریضه درست و صحیح اجرا شود، فقر را در جامعه ریشه کن می‌کند.
او خاطرنشان کرد: پرداخت زکات موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی منطقه‌ای و تامین نیاز‌های زیرساختی و عمرانی خواهد شد.
امام جمعه هریس  با بیان اینکه زکات به عنوان یک واجب الهی است و باید همه به آن پایبند باشند، گفت: ترغیب مردم نسبت به پرداخت زکات و تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.
حجت الاسلام رضا نصرالله پور یکی از راه‌های اصولی جذب زکات را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد شورای زکات به تفکیک بخش و روستا برشمرد و اظهار داشت: اگر اهمیت موضوع زکات برای مردم تبیین شود، می‌توان کمک بیشتری به فقرا و نیازمندان کرد.
او افزود: افراد با پرداخت زکات اموال خود را بیمه می‌کنند و اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان