به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید مرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با انتقاد از اینکه در فرانسه به نام آزادی بدترین جسارت ها را به پیامبر اسلام کردند اظهار داشت: این توطئه یک پیوستگی در جهان اسلام در برابر دشمنان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در خیلی از بخش ها همچون تاریخ گذشته خود که اولین و پیشرو بوده، در عرصه یاری به نیازمندان هم توفیقات زیادی داشت، گفت: میزان جذب کمک در آذربایجان شرقی افزایش قابل توجهی داشته که می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
رئیس کمیته امداد کشور، با تاکید بر اینکه زکات یکی از اموراتی است که اگر به خوبی عمل شود، گره‌های زیادی از نیازمندان باز می شود، افزود: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد تلاش می‌کند در راستای ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت‌های جدی و موثری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق زکات سال ۹۸ در کشور،حدود ۶۰۰ میلیارد پیشبینی شده بود ولی ۶۴۰ میلیارد محقق شد، ابراز داشت: برای سال ۹۹ هم پیشبینی ما این بود که حدود ۸۲۰ میلیارد تومان جمع آوری کنیم ولی در کل کشور در ۷ ماهه اول امسال بیش از ۸۴۰ میلیارد زکات پرداخت شده است.
وی با تصریح کرد: مردم همیشه از ما جلوتر بودند و تا پایان سال پیشبینی می‌کنیم زکات پرداختی از مرز ۱۲۰۰ میلیارد تومان فراتر برود.
رئیس کمیته امداد کشور، با اشاره به اینکه اگر در سراسر کشور زکات را به موقع تبلیغ کنیم، درآمد زکات می‌تواند تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد، خاطر نشان کرد: این رقم، کمک شایانی برای گره گشایی از نیازمندان خواهد داشت.
وی در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و فرهنگسازی‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: رشد چشمگیر زکات در آذربایجان شرقی را مدیون حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم هستیم و این امر می‌تواند به عنوان استان الگوی زکات در کشور معرفی کنیم.

منبع: تسنیم