به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران واحدهای نمونه استاندارد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان بخش خصوصی در استان، گفت: کسب عناوین برتر استاندارد در شرایط سخت فعلی، کار هر کسی نیست و امیدواریم این تلاش‌ها برای توسعه هرچه بیشتر اقتصادی استان و افزایش اشتغال جوانان، استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه و به همت فعالان بخش خصوصی در استان، کارهای بزرگی انجام شده که این افتخارات باید از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به مردم بازگو شود.

پورمحمدی از مردم تبریز و آذربایجان به عنوان انسانی‌هایی بلندهمت و موفق نام برد و اظهار داشت: آذربایجان، انسان‌های بزرگی را در دامن خود پرورش داده که در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی وسیاسی به ایران اسلامی خدمت کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هنر مدیریت، فعالیت در شرایط سخت کنونی است، افزود: مردم، قدردان زحمات و تلاش‌های کارآفرینان هستند و فداکاری‌های این قشر در پیشگاه خداوند متعال نیز، اجر و ثواب زیادی خواهد داشت.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود، فشار حداکثری به مردم را سیاست‌ اصلی دشمنان در شرایط کنونی برشمرد و ادامه داد: مردم ما در طول بیش از ۴۰ سال گذشته، سختی‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و با روحیه مقاومت از برهه‌های سخت و حساس، عبور کرده‌اند و قطعاً با وحدت و همدلی شرایط سخت کنونی را هم پشت سر خواهند گذاشت.

وی با اشاره به تحریم‌های چندین ساله استکبار جهانی بر ضد ملت ایران، اظهار داشت: نتیجه تحمیل جنگ به ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت همه جانبه کشور در صنایع دفاعی، نظامی و موشکی بود و شرایط فعلی نیز باعث اقتدار هرچه بیشتر کشور در بخش های مختلف و کاهش وابستگی به خارج خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی، بخشی از مشکلات کنونی کشور همچون گرانی را نتیجه ناهماهنگی‌ بین دستگاه‌های اجرایی و عدم برخورد با سودجویان برشمرد و گفت: بازنگری در سیاست‌های اجرایی برای رفع مشکلات تولید، توزیع و بازیافت از جمله ضرورت‌های فعلی است که انتظار داریم مسئولان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا در جامعه، اظهار داشت: توجه همزمان به مسأله معیشت و سلامت، سیاست اصلی دولت است و هیچ یک را فدای دیگری نخواهیم کرد.

وی با انتقاد از طرح مسائلی همچون تعطیلی کامل استان برای مبارزه با بیماری کرونا، گفت: خون هیچ شخصی رنگین‌تر از بقیه نیست و اگر بنا بر تعطیلی باشد باید همه بخش‌ها تعطیل شود که عملاً این کار امکان‌پذیر نیست و مشکلات بزرگتری را برای مردم به دنبال دارد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه شش واحد از مجموع ۲۰ واحد استاندارد و نمونه ملی در بخش تولید و صنعت، مربوط به واحدهای آذربایجان شرقی است.

ساسان فرشی حق‌رو ادامه داد: خوشبختانه روند توجه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان به موضوع استاندارد در حال افزایش است.

در این آیین از ۱۷ واحد نمونه ملی و استانی استاندارد و همچنین دو مسئول کنترل کیفی برتر توسط استاندار آذربایجان شرقی تجلیل شد.