به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با توجه به تعطیلات آخر هفته بسیاری از هموطنان و هم استانی‌ها قصد سفر به شهرستان‌های کلیبر، اهر و ورزقان را دارند که باید در نظر داشته باشند طرح ممنوعیت تردد به منطقه گردشگری ارسباران در حال اجرا است و از ورود خودرو‌های شخصی با پلاک دیگر شهر‌ها به این منطقه خوش آب و هوا و گردشگری خودداری می‌شود.

سرگرد ناصر پاشایی  رئیس پلیس ‌راه اهر – تبریز گفت: با تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، محدودیت ورود خودرو‌های غیربومی به منطقه ارسباران تا پایان وقت روز جمعه ادامه دارد.
او  افزود: خودرو‌های غیربومی بر اساس این طرح؛ نمی‌توانند به شهرستان‌های ارسباران وارد شوند و در صورت تخطی از تصمیمات، جریمه ۵ میلیون ریالی اعمال می‌شود.
او گفت: ایست‌های بازرسی پلیس‌راه و بسیج در خواجه (بزرگراه اهر-تبریز) و مقابل پاسگاه نقدوز (جاده اهر-مشگین‌شهر) مستقر هستند و از تردد خودرو‌های غیربومی ممانعت می‌شود.
رئیس پلیس‌راه اهر- تبریز  ادامه داد: خودرو‌های عمومی شامل باری، مواد غذایی و مسافربری مشمول محدودیت‌های تردد بین شهری نمی‌شوند. خودرو‌های بومی که از شهرستان‌های ارسباران به تبریز تردد می‌کنند، برابر مقررات مشمول جریمه ۵ میلیون ریالی شده و از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود.
پاشایی افزود: همچنین تردد خودرو‌های شهرستانی به مرکز استان ممنوع بوده و از ورود خودرو‌های غیربومی نیز ممانعت می‌شود.