به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشاوره معاضدت حقوقی در مساجد آذربایجان شرقی بر اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید و اضافه کرد: این امر در راستای افزایش اطلاعات حقوقی جامعه و ارایه خدمات حقوقی به اقشار نیازمند و کاهش آسیب های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی بر ارائه مشاوره برای افراد نیازمند به مشاوره حقوقی به ویژه در حاشیه شهرها و نیز ارائه مشاوره تلفنی برای این امر به جهت پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا در مشاوره های فیزیکی تاکید کرد و از راه اندازی مشاوره تلفنی ۱۲۹حقوقی استان در آینده نزدیک خبر داد.
موقری اظهار داشت: در این رابطه ضرورت دارد نیازمندی های افراد و جامعه از طریق آموزش مسایل حقوقی مورد توجه قرار گرفته و از روش های نوین دیگری در ترویج محتوای حقوقی با بهره گیری از ظرفیت های شبکه های فضای مجازی و  حقیقی و ارایه مشاوره حقوقی به وسیله تلفن گویا استفاده شود.
وی اجرای دستورالعمل طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با رعایت پروتکل های بهداشتی را  دارای قابلیت اجرایی دانست و یادآور شد: این طرح باید به صورت مستمر پیگیری و اجرایی شود.
موقری ادامه داد: مساجد مستقر در مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ به خوص تبریز که اهالی پیرامونی آن از لحاظ وضعیت اقتصادی و استقرار در حاشیه شهرها امکان دسترسی به مشاوره و معاضدت حقوقی ندارند، باید در اولویت اجرای طرح یاد شده قرار گیرند.
وی، رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی آحاد مردم، آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی، صلح و سازش، حل اختلافات و دعاوی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه را از اهدف طرح  هر مسجد یک حقوقدان اعلام کرد.
در آذربایجان شرقی بیش از هفت هزار باب مسجد وجود دارد که حدود ۲ هزار باب آن در کلان شهر تبریز است.