به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های کوهستانی و سردسیر آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان با حضور در جلسه ای که به صورت مجازی به میزبانی این اداره کل برگزار شد برای همکاری در انجام عملیات راهداری زمستانی اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: همکاری و همپوشانی این استان ها در انجام اقدامات پیشرو از جمله بستن مسیرهای ارتباطی در مواقع بروز حادثه و خطر و بازگشایی آنها پس از رفع خطر و اطلاع رسانی به هنگام از اقدامات انجام شده موجب تسهیل تردد جاده ای در شمال غرب کشور و ارایه خدمات بهتر به مسافران می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هماهنگی لازم ادارات کل این استان ها در صدور صورت وضعیت ها و بارنامه ها با توجه به وضعیت راهها و رسیدگی شرکت های حمل و نقل به وضعیت ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی در طول برگزاری عملیات راهداری زمستانی باید مدنظر قرار گیرد.
علیزاده، ادامه داد: مقرر شد نیازهای راهداری زمستانی احصا و فهرست آنها به سازمان مرکزی ارسال شود و مصوبه وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعمال تخفیف عوارض آزادراهی برای ناوگان عمومی به خصوص اتوبوس ها رعایت شود.
وی یادآوری کرد: در این جلسه مدیران کل این استان ها نکته نظرات خود را در خصوص نگهداری جاده سرچم ارایه کردند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
این استان از طریق آزادراه تبریز – زنجان، جاده قدیم زنجان – میانه، ارومیه – تبریز، تبریز – بازرگان، تبریز – سراب – اردبیل با استان های شمال غرب ارتباط دارد.

منبع: ایرنا