به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ صابر عباس زاده اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در مهرماه سال جاری از مغازه طلافروشی در سطح شهر تبریز، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی شیوه و شگرد سرقت انجام شده، سرکرده باند را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از هماهنگی با مقام قضائی تعداد ۵ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه سرکرده باند سارقان متواری بود، با تلاش ماموران پلیس آگاهی در یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شده است.
عباس زاده تصریح کرد: در این راستا ۷ نفر از دیگر اعضای این باند سارقان مسلح دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۵ قبضه اسلحه کلت کمری و ۲ قبضه اسلحه شکاری با مهمات مربوطه و مقادیری طلاجات مسروقه کشف شد.
وی با بیان اینکه تحقیقات برای کشف سرقت های دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون متهمان به ۵ فقره سرقت از طلافروشی و بانک در ۱۰ سال اخیر اعتراف کردند که در این سرقت ها ۱۲ نفر از شهروندان مجروح و متاسفانه ۳ نفر نیز به قتل رسیده بودند.
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار با هرگونه ناامنی برخورد قاطع می کند، به صنف طلافروشان توصیه کرد: به هشدارهای پلیسی و ملاحظات انتظامی توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیر متخلفان و مجرمان اقدام شود.

منبع: فارس