به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز جمعه در گفت وگویی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر نص صریح قانون اساسی در حوزه حدود مرزی کشور دارای مسئولیت است تا از مرزهای میهن اسلامی در برابر هر گونه تعدی و تعرض احتمالی دشمنان دفاع کند و به طور قطع امنیت و آسایش زندگی روزمره مرزنشینان برای ما دارای اولویت اصلی است.

وی افزود: با توجه به تنش های اخیر بین دو کشور همسایه در شمال کشور یعنی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب کشور ماموریت دارد تا خدای ناکرده هر گونه احتمال تهدید و ناامنی متوجه مرزهای ما نشود و یا آسایش مرزنشینان زیر سئوال نرود.

امیر حاجیلو ادامه داد: مجموعه قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سری از نیروهایش را که پیشتر نیاز بود به منظور پایش منطقه اعزام کرده است و در حال حاضر به دلیل ساختار سازمانی و برنامه ریزی برای پیش بینی نیروها، بخشی از نیروهای زرهی در حوزه مسئولیت منطقه شمال غرب نیز در این ماموریت شرکت داده شدند.

مناطق مرزی آذربایجان شرقی در شهرستان خداآفرین به طول ۱۳۵ کیلومتر در مجاورت خطوط جنگی قره باغ کوهستانی میان نظامیان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است.

از ابتدای آغاز جنگ قره باغ در ششم مهر ماه امسال تاکنون ده ها راکت خمپاره طرفین درگیر به اراضی کشورمان در شهرستان خداآفرین برخورد کرده است.

منبع: ایرنا