اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 37125
شنبه - 17 آبان 1399 - 10:32
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر:

تکمیل ظرفیت بیمارستان باقرالعلوم اهر/ بیماران کرونایی اهر به شهرستان‌های همجوار اعزام می ‌شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از تکمیل ظرفیت پذیرش بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، گفت: بیماران کرونایی اهر به شهرستان‌های هم‌جوار اعزام می‌شوند.

تکمیل ظرفیت بیمارستان باقرالعلوم اهر/ بیماران کرونایی اهر به شهرستان‌های همجوار اعزام می ‌شوند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور در گفت‌وگویی، با ابراز نگرانی از وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر اظهار داشت: شمار بیماران بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر خارج از ظرفیت بخش درمان این شهرستان است و کادر درمان به شدت خسته و فرسوده شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: متأسفانه هر روز بر تعداد بیماران کرونایی بدحال با سنین ۳۰ تا ۵۵ سال افزوده می‌شود و از طرفی تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر نگران‌مان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان باقرالعلوم اهر گنجایش پذیرش تمامی مراجعان را ندارد، گفت: با توجه به عدم پذیرش بیماران در بیمارستان‌های تبریز و افزایش بیش از حد مراجعان به بیمارستان باقرالعلوم اهر؛ با بیمارستان‌های کلیبر، ورزقان و هریس جهت اعزام بیماران کرونایی خارج از ظرفیت پذیرش شهرستان اهر هماهنگ شده است.

میرزاپور بابیان اینکه هر روز ۷۰ درصد تست‌های کرونا که از بیماران در بهداشت شماره ۱ اهر گرفته می‌شود مثبت اعلام می‌شود، ابراز داشت: دیروز تنها در شیفت عصر ۵ نفر فوتی داشتیم که ۴ نفر از اهر و یک نفر از شهرستان‌های هم‌جوار بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: شرکت در مراسمات تشییع، عزاداری، عروسی، عقد، میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات، عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ی اجتماعی بیشترین علت افزایش موارد بستری بیماران کرونایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیماران در تشریح دلیل ابتلای‌شان به کرونا؛ حضور در تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را عنوان می‌کنند، یادآور شد: محدودیت‌هایی که اعمال شده صرفاً در جهت سلامتی شهروندان است و در این راستا توصیه می‌کنیم فقط جهت انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوید.

میرزاپور خاطرنشان کرد: کلمه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید ذهن ما را به سمت سالم بودن تجمعات سوق دهد؛ هر تجمعی حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله در فضای باز هم می‌تواند باعث انتشار ویروس کرونا شود.