به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور در گفت‌وگویی، با ابراز نگرانی از وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر اظهار داشت: شمار بیماران بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر خارج از ظرفیت بخش درمان این شهرستان است و کادر درمان به شدت خسته و فرسوده شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: متأسفانه هر روز بر تعداد بیماران کرونایی بدحال با سنین ۳۰ تا ۵۵ سال افزوده می‌شود و از طرفی تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر نگران‌مان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان باقرالعلوم اهر گنجایش پذیرش تمامی مراجعان را ندارد، گفت: با توجه به عدم پذیرش بیماران در بیمارستان‌های تبریز و افزایش بیش از حد مراجعان به بیمارستان باقرالعلوم اهر؛ با بیمارستان‌های کلیبر، ورزقان و هریس جهت اعزام بیماران کرونایی خارج از ظرفیت پذیرش شهرستان اهر هماهنگ شده است.

میرزاپور بابیان اینکه هر روز ۷۰ درصد تست‌های کرونا که از بیماران در بهداشت شماره ۱ اهر گرفته می‌شود مثبت اعلام می‌شود، ابراز داشت: دیروز تنها در شیفت عصر ۵ نفر فوتی داشتیم که ۴ نفر از اهر و یک نفر از شهرستان‌های هم‌جوار بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: شرکت در مراسمات تشییع، عزاداری، عروسی، عقد، میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات، عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ی اجتماعی بیشترین علت افزایش موارد بستری بیماران کرونایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیماران در تشریح دلیل ابتلای‌شان به کرونا؛ حضور در تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را عنوان می‌کنند، یادآور شد: محدودیت‌هایی که اعمال شده صرفاً در جهت سلامتی شهروندان است و در این راستا توصیه می‌کنیم فقط جهت انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوید.

میرزاپور خاطرنشان کرد: کلمه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید ذهن ما را به سمت سالم بودن تجمعات سوق دهد؛ هر تجمعی حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله در فضای باز هم می‌تواند باعث انتشار ویروس کرونا شود.