اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 37284
دوشنبه - 19 آبان 1399 - 12:09
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

ضرورت ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد مجوز در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر ضرورت ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب در راستای تحقق انضباط اقتصادی اصناف تاکید کرد.

ضرورت ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد مجوز در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان، با بیان اینکه انضباط اقتصادی در بخش‌های مختلف نظام تولید و توزیع در گرو ساماندهی واحد‌های فاقد مجوز است، گفت: واحد‌های بدون مجوز غیر پاسخگو به دستگاه‌های ذیصلاح بر هم زننده نظم اقتصادی جامعه و عامل گرانفروشی و تورم هستند.

او با تاکید بر ضرورت فعال شدن بیش از پیش اتحادیه‌های صنفی استان در جهت هدایت واحد‌های غیرمجاز به سمت اخذ پروانه کسب و فعالیت در چارچوب قانون  افزود: اتحادیه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های متولی به صورت مرتب گزارشی از روند اقدامات در خصوص پلمب واحد‌های غیر مجاز، ساماندهی و صدور پروانه کسب برای این گونه واحد‌ها را ارائه دهند.
او در ادامه با اشاره به تعامل و هم افزایی دستگاه‌های عضو کمیسیون نظارت در پیشگیری از ترویج بی‌قانونی در نظام صنفی استان گفت: در راستای برنامه ریزی‌های بهتر در خصوص نظام تامین و توزیع، باید در جهت اهداف مدون و احصای گزارش‌های کمی حرکت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان