اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 37288
دوشنبه - 19 آبان 1399 - 17:45
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان ‌شرقی:

۴۱۷.۵ کیلومتر طرح راه‌ سازی در آذربایجان‌ شرقی در حال اجراست

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان ‌شرقی گفت: هم اکنون ۴۱۷.۵ کیلومتر طرح راه‌سازی در قالب ساخت آزادراه و بزرگراه در سطح این استان در دست اجراست.

۴۱۷.۵ کیلومتر طرح راه‌ سازی در آذربایجان‌ شرقی در حال اجراست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالقاسم سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه از این پروژه ها ۲۸۵.۵ کیلومتر به صورت مشارکتی اجرا می شود، افزود: پروژه های مشارکتی شامل آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۱۹ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۶۴.۵ کیلومتر، آزادراه تبریز – سهند ۱۹ کیلومتر، آزادراه مراغه – هشترود ۱۱۱ و بزرگراه خواجه – ورزقان به طول ۴۲ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های مشارکتی آزادراهی و بزرگراهی استان به طور متوسط ۲۸ درصد پیشرفت فیزکی دارند، اظهار داشت: طول کلی آزادراه تبریز – ارومیه ۱۳۲ کیلومتر بوده که ۹۲ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی واقع شده و تاکنون ۶۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده و پیشرفت این پروژه ۵۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی پیشرفت فیزیکی پروژه رینگ دوم جنوبی تبریز را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: طول کلی آزادراه تبریز – مرند – بازرگان ۲۵۴ کیلومتر بوده که ۱۱۵ کیلومتر آن در این استان واقع شده که هنوز ۱۸۹.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵ درصد است.

سلطانی، ادامه داد: از ۲۴ کیلومتر آزادراه تبریز – سهند تاکنون ۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و آزادراه مراغه – هشترود نیز ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ۲۲ کیلومتر از ۶۴ کیلومتر بزرگراه خواجه – ورزقان به بهره برداری رسیده و اجرای این پروژه به حدود ۵۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی طول کلی پروژه های مشارکتی آزادراهی و بزرگراهی را ۶۱۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۴۳۸ کیلومتر این پروژه ها در این استان واقع شده و از طول کلی این پروژه ها ۹۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده و هنوز ۲۳۳.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۲۸ درصد است.

سلطانی، افزود: طول کلی پروژه های بزرگراهی استان ۶۴۷ کیلومتر بوده که ۶۰۰ کیلومتر آن در این استان واقع شده و مجموع طول به بهره برداری رسیده این پروژه ها ۲۳۸ کیلومتر است و هم اکنون ۱۳۲ کیلومتر در دست اجرا بوده و از کل پروژه ۲۲۹ کیلومتر هنوز واگذار نشده است.

وی پیشرفت کلی پروژه های بزرگراهی استان را ۴۶ درصد اعلام و یادآوری کرد: این پروژه ها شامل بزرگراه های تبریز – اهر، مرند – جلفا، تبریز – اسپیران، میانه – سرچم، صوفیان – شبستر، سراب – بستان اباد و اتصال آن به آزادراه، بهسازی راه مرند – ایواوغلی و بهسازی راه بستان آباد – تبریز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از طول ۹۷ کیلومتری بزرگراه تبریز – اهر ۷۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده، ۱۲ کیلومتر در دست اجرا، ۷ کیلومتر واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۴ درصد است.

سلطانی، ادامه داد: بزرگراه مرند – جلفا به طول ۶۰ کیلومتر بوده که ۳۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۱۸ کیلومتر در دست اجرا، ۹ کیلومتر واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی آن ۷۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بزرگراه تبریز – اسپیران با ۱۵۰ کیلومتر دارای ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۲۲ کیلومتر در دست اجرا بوده و ۱۱۶ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۵۵ کیلومتری بزرگراه میانه – سرچم ۱۱ کیلومتر در دست اجرا بوده، ۴۴ کیلومتر آن واگذار نشده و هم اکنون دارای ۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

سلطانی، طول کلی بزرگراه صوفیان – شبستر را ۱۲۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۹۲ کیلومتر از این پروژه در این استان واقع بوده که تاکنون ۲۵ کیلومتر از پروژه به بهره برداری رسیده، ۲۲ کیلومتر در دست اجراست و ۴۵ کیلومتر هنوز واگذار نشده و دارای ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه احداث بزرگراه سراب – بستان آباد هم اکنون به ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، یادآوری کرد: این پروژه به طول ۸۶ کیلومتر اجرا می شود که ۵۷ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۲۱ کیلومتر در دست اجرا بوده و هنوز ۸ کیلومتر آن واگذار نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، بهسازی راه های مرند – ایواوغلی و بستان آباد – تبریز را از دیگر طرح های بزرگراهی این استان اعلام کرد و گفت: این پروژه ها به ترتیب به طول ۴۷ و ۱۳ کیلومتر و با ۵۳ و ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا می شوند.

سلطانی، ادامه داد: از پروژه مرند – ایواوغلی ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۶ کیلومتر در دست اجراست و از پروژه بستان آباد – تبریز نیز ۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر در دست اجراست.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا