به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی بزاز دست‌ فروش، اظهار داشت: موزه‌های یک منطقه نشانگر غنا، پیشینه تاریخی و فرهنگی آن منطقه و مردمان آن است و این گنجینه در حقیقت در استان آذربایجان‌شرقی برگ‌های تاریخ زرین ایران را ورق می‌زند.

او با بیان اینکه موزه‌های آذربایجان‌شرقی آثار باارزش تاریخی متعددی را در دل خود جای داده است، گفت: این استان به لحاظ تعدد موزه‌های تخصصی و غنای آثار، جایگاه ممتازی را در عرصه موزه‌داری کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی به ثبت ۲۰ هزار اثر موزه‌ای استان در سامانه جام اشاره کرد و افزود: در راستای ساماندهی آثار تاریخی و فرهنگی موزه‌های استان تاکنون اطلاعات بالغ ‌بر ۲۰ هزار اثر موزه‌ای در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی “جام” ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار اثر متعلق به موزه آذربایجان است.

بزاز دست‌فروش ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت موضوع ساماندهی آثار موزه‌ای استان، یادآور شد: تداوم ساماندهی اطلاعاتی اموال منقول فرهنگی تاریخی استان همچنان در دستور کار این اداره‌کل است، به‌طوریکه طی سال‌جاری ۱۰۰ اثر موزه‌ای استان در این سامانه به ثبت رسیده و ثبت اطلاعات اموال در اختیار موزه‌های غیروابسته و موزه‌های خصوصی نیز در حال پیگیری است.

منبع: فارس